۰

بیانیه مجمع نمایندگان طلاب بابل در پی بازداشت شهردار این شهر

اصل اساسی و اصولی حمایت و دفاع از هر مسئول خدمتگزار در نظام مقدس جمهوری اسلامی را تا زمانی که در مسیر صلاح و سلامت و صدق حرکت می‌کند، و مخالفت و مقابله با مسئولان خیانتکار و متعدّی به حقوق ملت و مملکت را بعد از احراز تخلف و تخطّی، سرلوحه حرکت‌های خود دانسته، و همگان را به تبعیت از این اصل متقن و متعالی دعوت می‌نماید.
کد خبر: ۲۵۳۱۷۳
۱۳:۴۹ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مجمع نمایندگان طلاب شهرستان بابل پیرامون حواشی پیش آمده در حاشیه دستگیری شهردار بابل، بیانیه ای صادر کرد که بدین شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

《إِنَّمَا السَّبِیلُ عَلَی الَّذِینَ یظْلِمُونَ النَّاسَ وَیبْغُونَ فِی الْأَرْضِ بِغَیرِ الْحَقِّ أُوْلَئِک لَهُم عَذَابٌ أَلِیمٌ》

ایراد و مجازات بر کسانی است که به مردم ستم می‏‌کنند و در زمین به ناحق ظلم روا می‏‌دارند. برای آنان عذاب دردناکی است. شوری ۴۲

با کمال تاسف در ایام مبارک ماه رجب امسال مواجه با حوادثی تلخ شدیم که هم ضرورت هشیاری و توجه بیش از پیش طلاب و فضلای شهرستان را می‌طلبد و هم می‌تواند زمینه رویکردی همگانی در جلوگیری از تکرار این قبیل هجمه‌ها در موضوعات و موارد مشابه گردد.

ماجرای احضار و بازداشت شهردار بابل و حواشی پیرامون آن و نحوه برخورد برخی افراد از طیف‌های گوناگونِ سیاسی و گروه‌های مختلف به خوبی نقاب از چهره برخی برداشت، که به بهانه عدالت‌خواهی و دفاع از مظلوم به قلم فرسائی و نطق‌های آتشین مشغول بودند، ولی امروز، در مقابل رفتارهای غیرقابل توجیه و ظلم آشکار به بدنه انقلابی و خدوم جامعه و روحانیت اصیلِ خدمتگزار، و نهاد نماز جمعه، شمشیر مقابله و هجمه را از رو بسته و با زیر پانهادن همه اصول شرعی و قانونی و اخلاقی ، عقده‌های فروخورده و کینه‌های شخصی و حزبی و سیاسی را در فضای حقیقی و مجازی آشکارا بروز می‌دهند.

نهاد روحانیت در طول تاریخ پرافتخار خود همواره بر مبنای دفاع از حقیقت و عمل به عهد الهی که « أَلَّا یُقَارُّوا عَلَی کِظَّةِ ظَالِمٍ وَ لَا سَغَبِ مَظْلُومٍ» که همان جانفشانی و مجاهدت در برابر شکمبارگی ظالمان و حرمان مظلومان باشد ، سنگین ترین حملات و لطمات را به جان خریده است تا حقیقت عدل که رکن رکین سنن الهی و اساس حکومت و ملت و مملکت است به سامان برسد .

مجمع نمایندگان طلاب شهرستان بابل با اشراف کامل نسبت به جریانات پیش آمده و با مشورت ها و تعامل همیشگی با علما و بزرگان شهرستان و رصد وضعیت پیش رو :

اولا حمایت قاطع خود را از دستگاه قضایی در انجام بی‌ملاحظه و بی‌واهمه هر نوع حرکت قانونی در برابر انواع تخلف‌ها از اِجحاف بیت‌المال گرفته تا سوء مدیریت‌ها و خطاهای اجرایی در همه سطوح بخصوص در شهرداری و شورای شهر و نهادهای وابسته اعلام می‌نماید و در این زمینه هیچ فرد و نهاد و گروهی را مبرّا از این اصلِ اصیل نمی‌انگارد.

ثانیا هر گونه اهانت و تخریب افراد یا نهادها و جریانات، بخصوص روحانیت خدوم و پرسابقه ، خصوصا امام جمعه محترم شهرستان به بهانه طرح یک اتهامِ مالی، به یک مقام مسئول را رفتاری دور از اصول اخلاقی و قانونی دانسته و آن را به شدت محکوم می‌نماید و به عنوان نهاد متولی امور طلاب شهرستان، حق شکایت از اهانت کنندگان به صنف روحانیت و اشخاص حقیقی و حقوقی در مجموعه طلاب بخصوص علما و بزرگان شهرستان را ، برای خود محفوظ می‌داند.

ثالثا اصل اساسی و اصولی حمایت و دفاع از هر مسئول خدمتگزار در نظام مقدس جمهوری اسلامی را تا زمانی که در مسیر صلاح و سلامت و صدق حرکت می‌کند، و مخالفت و مقابله با مسئولان خیانتکار و متعدّی به حقوق ملت و مملکت را بعد از احراز تخلف و تخطّی، سرلوحه حرکت‌های خود دانسته، و همگان را به تبعیت از این اصل متقن و متعالی دعوت می‌نماید.

والسلام علی من التبع الهدی

مجمع نمایندگان طلاب شهرستان بابل

۹۹/۱۲/۱۲ - قم المقدسه

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: