۰

کتاب سیره عملی و اخلاقی آیت الله شاهرودی منتشر می شود

دبیر اجرایی کنگره نکوداشت آیت الله حسینی شاهرودی گفت: کتاب سیره عملی و اخلاقی آیت الله شاهرودی ویژه طلاب و دانشجویان در حال چاپ است.
کد خبر: ۲۵۳۱۵۱
۱۲:۱۶ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دبیر اجرایی کنگره نکوداشت آیت الله العظمی حسینی شاهرودی گفت: کتاب سیره عملی و اخلاقی آیت الله شاهرودی ویژه طلاب و دانشجویان در حال چاپ است.

 حجت الاسلام والمسلمین عباس نصیری فرد، در نشست خبری تشریح برنامه های کنگره نکوداشت آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی که در قم برگزار شد، با بیان این که مرحوم آیت الله حسینی شاهرودی از مراجع معروف خود و بسیار در مسائل علمی دقیق بود گفت: ایشان، مرجع تقلید ذوابعاد بودند و معروف است که مرجع تقلید اولین ها بود و بعثه حج را اولین بار راه اندازی کرد و پیاده روی مردمی مراسم اربعین را احیا نمود. احداث مسکن برای طلاب و بیمه درمانی از جمله خدمات این مرجع تقلید بود و باید از نظر فعالیت و شخصیتی به طلاب، دانشجویان و جامعه شناسانده شود.

دبیر اجرایی کنگره نکوداشت آیت الله حسینی شاهرودی بیان کرد: بخش علمی و تبلیغی و ترویجی از فعالیت های ما است و کمیته علمی داریم که دبیرعلمی آن حجت الاسلام والمسلمین نظری هستند و ۱۰ تیم تحقیقاتی با حضور اساتید مطرح و شناخته شده، فعالیت های علمی آیت الله شاهرودی را پیگیری می کنند.

او گفت: در زمینه تولیدات علمی، آثار اصولی ایشان در سه عنوان و ۱۷ جلد تحقیق و بررسی می شود و همچنین آثار فقهی و استدلالی ۴ عنوان و ۸ جلد در حال تدوین است و آثار فقهی فتوایی سه عنوان در پنج جلد است.

نصیری فرد اظهار کرد: از آیت الله شاهرودی زندگی نامه ای نداشتیم و زندگی نامه جامعی با ۶۰۰ صفحه در حال تدوین است که همه مستندات خطی اعم از اجازات شرعی و اجتهادی و توصیه نامه های ایشان در حال جمع آوری و به عنوان کتاب چاپ می شود. کتاب سیره عملی و اخلاقی آیت الله شاهرودی ویژه طلاب و دانشجویان در حال چاپ است و همچنین کتاب دیگری در قالب مقالات و مصاحبه ها چاپ می شود.

او گفت: کتاب رمان این مرجع تقلید در حال تدوین است؛ درباره شیخ انصاری و شهید صدر رمان چاپ شده بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و یکی از رمان نویسان برتر کشور در حال نگارش کتابی درباره شخصیت آیت الله شاهرودی است. با مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در حال هماهنگی هستیم که همه تولیدات علمی به چاپ دیجیتال تبدیل شود و همچنین از این مجموعه در روز همایش رونمایی می شود.

دبیر اجرایی کنگره نکوداشت آیت الله حسینی شاهرودی، اظهار کرد: مستند حدیث سرو درباره این مرجع تقلید با شاگردان ایشان ضبط شده و پیش از کنگره پخش می شود و همچنین زندگی نامه آیت الله شاهرودی توسط اداره کل صدا و سیمای استان سمنان به کتاب صوتی تبدیل شد. انتشار فضائل اخلاقی و سیره عملی آیت الله شاهروی به صورت داستانک در شبکه هاس اجتماعی پخش می شود.

وی تصریح کرد: کنگره در تیرماه ۱۴۰۰ در قم برگزار می شود و همچنین اردیبهشت ماه پیش کنگره ای در شاهرود برگزارخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نصیری فرد یادآورشد: آیت الله شاهرودی دوره مقدمات و سطح را در حوزه علمیه مشهد مقدس گذراندند و بنابراین، نشست علمی نیز در این رابطه در شهر مشهد برگزار می شود. همچنین آیت الله شاهرودی قریب ۷۰سال در نجف زندگی کردند و این مدتی که آ«جا بودند دیگر به ایران نیامدند و معرفی ایشان بدون نجف ممکن نیست و نشست علمی با محوریت علما در نجف اشرف نیز برگزار می شود.

وی گفت: یکی از اقدامات دیگر به کمک جامعه المصطفی فراخوان علمی ارائه شد و قراراست نشست های فرهنگی در کشورهای اسلامی برگزار شود، چون این مرجع تقلید در کشورهای اسلامی مقلدان زیادی داشتند و علاقه مندان ایشان در کشورهای دیگر حضور داشته اند و تلاش می شود کنگره ای در خور شان آیت الله شاهرودی برگزار شود.

دبیر اجرایی کنگره نکوداشت آیت الله حسینی شاهرودی، اظهارکرد: آیت الله شاهرودی از مراجعی بودند که از نهضت امام خمینی(ره) حمایت کردند و هنگام دستگیری امام توسط ساواک به شاه نامه زد و تاکید کرد امام راحل آزاد شود و امام در نامه ای بیان کردند که این نامه بسیار مهم بود و آیت الله شاهرودی در آزادی من نقش مهمی دارند.

وی یادآورشد: مقام معظم رهبری فرمودند،اولین مرجع من آیت الله شاهرودی بود و در دوره جوانی از ایشان تقلید می کردم.

حجت الاسلام والمسلمین نصیری فرد از مراجع معظم تقلید، علما، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و همه کسانی که برای برگزاری این کنگره تلاش و همکاری کرده اند تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: