۰

پيامبران خفته در ايران

طبق اسناد و مدارک و همچنین بر اساس اعتقادات مردمی، مقبره بسیاری از پیامبران در ایران قرار دارد. بعضی از این آرامگاه‌ها دارای سند معتبر هستند و برخی دیگر تنها در اعتقادات مردمی ریشه دارند و دلیل قطعی بر آن وجود ندارد، هر چند دلیلی هم بر نفی آن وجود ندارد.
کد خبر: ۲۵۳۰۹۳
۰۸:۵۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

«شیعه نیوز»: ایران در طول تاریخ، حوادث و فراز و نشیب‌های مختلفی داشته و حکومت‌های مقتدر تاریخی گاهی این کشور را به مکان بسیار امنی تبدیل می‌کردند كه مهاجران بسیاری روانه ایران می‌شدند. گروهی از این مهاجران پیامبرانی بوده‌اند كه ایران را برای زندگی در نظر گرفته‌اند یا توسط پادشاهان در جریان حوادث تاریخی به ایران کوچانده شده‌اند.
براساس اسناد تاریخی، مقبره ۳۳ پیامبر در ایران وجود دارد چرا كه ایران در طول تاریخ به دلیل داشتن اقتدار منطقه‌ای و نیز اعتقادات دینی همواره پذیرای ادیان و پیامبران الهی بوده است. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث مهاجرت پیامبران به سرزمین ایران می‌شد، امنیت حاکم در ایران بود.

پيامبران خفته در ايران

با بررسی اسناد تاریخی، مهاجرت پیامبران به ایران در طی سال‌ها و دوره‌های مختلفی تاریخی و به دنبال ظلم و ستم پادشاهان سرزمین خودشان اتفاق افتاده است.

از آرامگاه پیامبران در ایران می‌توان به آرامگاه دانیال نبی،خالد نبي، حیقوق نبی، قیدار نبی، اشموییل، حضرت یوشع، حضرت خالد بن سنان عبسی، شعیای نبی، حضرت حجی، مردخای، حضرت قادر، حضرت روبيل، حضرات سلام، سلوم، سهولى، القيا و سیم و لام اشاره كرد كه از اين بين به يكي از معروفترين آرامگاه‌هاي پيامبران يعني آرامگاه دانیال نبی اشاره مي‌كنيم كه در شهر شوش خوزستان قرار دارد.

دانيال نبي در قرن هفتم قبل ازميلاد مي‌زيسته و نسل او به داوود پيامبر مي‌رسد. دانيال نبي كه داراي كتاب آسماني است در كودكي، پدر و مادر خود را از دست داد و زني عابده پرورش و تربيت او را به عهده گرفت.

دانيال نبي در زمان خود به خاطر داشتن هوش و استعداد فراوان توجه بزرگان و پادشاهان بسياري را به خود جلب كرد و در سال 655 قبل از میلاد همراه با اصحاب اش توسط «نبوكد نصر» پادشاه بابل كه محل حكومت اش در شوش بود، به اسارت گرفته شد. آن حضرت بعد از مدتي اقامت در شوش وفات يافت و در همان شهر دفن شد. آرامگاه دانيال نبي، در ساحل شرقی رودخانه شاوور و روبروی تپه ارگ قرار دارد . اين زيارتگاه داراي دوحیاط است و روی گنبد مخروطی قرار دارد كه از نوع رایج گنبدهای منطقه است .

پيامبران خفته در ايران

پيامبران خفته در ايران

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: