۰

مهمترین موضوعات دولت افغانستان برای مذاکره با طالبان

وزیر خارجه افغانستان گفت که اولویت دولت افغانستان برقراری آتش‌بس و توقف خشونت‌ها است اما برای طالبان مسایل سیاسی اولویت دارد.
کد خبر: ۲۵۳۰۹۲
۰۸:۴۶ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

مهمترین موضوعات دولت افغانستان برای مذاکره با طالبان

به گزارش «شیعه نیوز»، «حنیف اتمر» وزیر خارجه افغانستان در تشریح اولویت کابل در مذاکرات صلح با طالبان گفت: از طرف هیئت افغانستان روی چند رشته از موارد مهم تمرکز صورت خواهد گرفت که در اولویت نخست مسئله آتش‌بس و قطع خشونت و خونریزی، تأمین امنیت سراسری قرار خواهد داشت.

وی افزود: دوم درباره مشارکت سیاسی تمام افغان‌ها در نظام، متکی به اصول و ارزش‌های قانون اساسی ما صحبت خواهد شد و سوم در مورد ابعاد حقوقی توافقاتی که صورت می‌گیرد منجمله حمایت بین‌المللی از توافقات و در نهایت نیز توافقات بشری و اقتصادی.

اتمر به «اسپوتنیک» گفت که در مقابل موضوعاتی که برای طالبان اولویت دارد تا در مذاکرات بین‌الافغانی مطرح شود مسایل سیاسی است.

وی همچنین تاکید کرد که دولت افغانستان با تروریست‌های بین‌المللی صلح نمی‌کند اما حقوق طالبان را به عنوان شهروندان این کشور می‌پذیرد و برای محک زدن اینکه آیا اکثریت مردم از تفکر آن‌ها حمایت می‌کنند از این گروه خواست تا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

گفتنی است که براساس گزارش‌های منتشر شده درباره دستورکار پیشنهادی طالبان برای مذاکرات صلح مسایلی چون «نظام اسلامی، نوع نظام اسلامی و زعامت» در اولویت قرار دارد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: