۰

درخواست خانواده قربانیان ۱۱ سپتامبر از بایدن

به دنبال افشاگری‌های جدید درباره قتل جمال خاشقجی، خانواده قربانیان حملات یازده سپتامبر از جو بایدن می‌خواهند تا اسناد محرمانه تحقیقات اف‌بی‌آی درباره نقش سعودی‌ها در این حملات تروریستی را که دولت ترامپ جلوی انتشار آنها را گرفت، منتشر کند.
کد خبر: ۲۵۳۰۴۷
۱۳:۵۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، به دنبال افشاگری‌های جدید درباره قتل جمال خاشقجی، خانواده قربانیان حملات یازده سپتامبر از جو بایدن می‌خواهند تا اسناد محرمانه تحقیقات اف‌بی‌آی درباره نقش سعودی‌ها در این حملات تروریستی را که دولت ترامپ جلوی انتشار آنها را گرفت، منتشر کند.

 این خانواده‌ها در نامه‌ای که پیش‌نویس آن به دست یاهونیوز رسیده است، خطاب به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و مریک گارلند، گزینه او برای دادستانی کل آمریکا گفتند، شکایت آنها علیه دولت سعودی به اتهام همدستی در این حملات طی سال‌های اخیر بارها بی‌سرانجام مانده که به علت امتناع اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری برای تحویل اسناد کلیدی بوده است.

این نامه احتمالا بعد از تایید گارلند به عنوان وزیر دادگستری ارسال خواهد شد.

نامه مذکور که به امضای حدود ۲۰۰۰ عضو خانواده قربانیان یازده سپتامبر رسیده است، تصریح میکند: از شما تقاضا داریم تا مقابل تمسخر عدالت بایستید و اطمینان حاصل کنید که وزارت دادگستری فورا این اسناد و همکاری مورد نیاز ما را ارائه میکند تا در نهایت ما عربستان سعودی را پاسخگو کنیم. امیدواریم بعد از حدود دو دهه تلاش برای پاسخگو کردن، تلاش ما با بیستمین سالروز تاریک‌ترین روز تاریخ آمریکا به نتیجه برسد. ما به اندازه کافی صبر کرده‌ایم.

اخباری از این نامه، چند روز پس از آن منتشر می‌شود که آوریل هینس، مدیر اطلاعات ملی بایدن گزارشی درباره نقش محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در قتل سال ۲۰۱۸ جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی منتشر کرد. این گزارش نتیجه‌گیری کرد که خاشقجی داخل کنسولگری ریاض در استانبول به دست گارد حفاظت شخصی بن سلمان کشته شد که تنها به او پاسخ می‌دهد.

جیمز کریندلر، وکیل خانواده‌ قربانیان یازده سپتامبر در مصاحبه‌ای گفت، به اعتقاد او گزارش خاشقجی امید تازه‌ای به موکلانش داده تا خواستار افشای کامل هر آنچه مرتبط با آن حملات است، شوند؛ به ویژه نسخه کاملی از گزارش سال ۲۰۱۲ اف‌بی‌آی درباره ارتباطات مشکوک برخی از مقام‌های دولت سعودی و هواپیمارباها.

سال گذشته ویلیام بار، دادستان کل وقت آمریکا و ریچارد گرنل، سرپرست وقت اطلاعات ملی آمریکا جلوی علنی شدن این اسناد را گرفتند و آنها را اسرار دولتی نامیدند.

برت ایگلسون، سخنگوی این خانواده که پدر خودش یازده سپتامبر در مرکز تجارت جهانی کشته شد، گفت: نمی‌فهمم چطور دولت ما می‌تواند اسنادی را در ارتباط با قتل یک مرد که دو سال پیش رخ داده، منتشر کند اما نمیتواند اسنادی از قتل ۳۰۰۰ تن در ۲۰ سال پیش را منتشر کند؟!

کاخ سفید هنوز در این رابطه اظهارنظر نکرده است. سخنگوی اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) هم از اظهارنظر خودداری کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: