۰

بیانیه سفارت آمریکا درمورد اعتراضات عراق

سفارت آمریکا در بغداد روز (دوشنبه) خواهان بازخواست عاملان کشته شدن چندین تن در حین اعتراضات اخیر عراق شد و اعلام کرد که گام‌های دولت عراق در این خصوص «تشویق کننده» بوده است.
کد خبر: ۲۵۲۹۶۶
۰۹:۰۵ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سفارت آمریکا در بغداد روز (دوشنبه) خواهان بازخواست عاملان کشته شدن چندین تن در حین اعتراضات اخیر عراق شد و اعلام کرد که گام‌های دولت عراق در این خصوص «تشویق کننده» بوده است.

سفارت آمریکا در بغداد در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: ما از نزدیک اقدامات خشونت آمیز اخیر در ناصریه که به کشته شدن تعدادی از تظاهرکنندگان به صورتی فاجعه بار و زخمی شدن صدها تن انجامید، دنبال کردیم.

در این بیانیه آمده است: ما احساس اندوه عمیقی به دلیل کشته شدن این افراد کرده و برای افراد مجروح شده آرزوی سلامتی هرچه سریع‌تر و کامل را داریم.

سفارت واشنگتن ادامه داد: گام‌هایی که دولت عراق برای آرام کردن تنش‌ها و حل مسالمت آمیز اوضاع در ناصریه و سپردن عاملان خشونت‌ها به دست عدالت برداشت، ما را تشویق کرد.

طی روزهای اخیر استان ذی قار در جنوب عراق شاهد خشونت‌هایی بود که در پی آن بیش از ۱۰۰ تظاهرکننده کشته و زخمی شدند. ده‌ها تن از نیروهای امنیتی نیز طی این اعتراضات‌ها زخمی شدند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: