۰

اساسنامه مجرم بودن تشکیلات داعش در دو استان عراق تصویب شد

قبایل این دو استان، اعلام کردند که اساسنامه مذکور، مشتمل بر چندین بند و ملاک است که عناصر وابسته به «داعش» را محاکمه می کند و از بازگشت دوباره تفکرات افراطی به مناطق آزادشده، ممانعت بعمل می آورد.‏
کد خبر: ۲۵۲۹۰۷
۱۳:۱۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، قبایل این دو استان، اعلام کردند که اساسنامه مذکور، مشتمل بر چندین بند و ملاک است که عناصر وابسته به «داعش» را محاکمه می کند و از بازگشت دوباره تفکرات افراطی به مناطق آزادشده، ممانعت بعمل می آورد.‏

یکی از شیوخ برجسته قبایل «الجبور» در استان «صلاح الدین» گفت: بر اساس این اساسنامه، هر کس که آشکارا از عضویت در تشکیلات «داعش» سخن بگوید، مجرم شناخته خواهد شد. هر کس هم که با اراده خود، در خفا و آشکار با او بیعت کند یا در جنایت او سهیم باشد نیز، با او به عنوان یک مبارز داعشی برخورد خواهد شد.

وی تأکید کرد: به موجب قانون قبیله ای، پس از اثبات وابستگی یک نفر به «داعش»، حکم او اعدام خواهد بود و این حکم در ملأعام اجرا خواهد شد. هیچ کس حق شفاعت او را ندارد، هیچ کس حق خوانخواهی او را در آینده نخواهد داشت. در مقابل با کسی که با «داعش» مبارزه کرده است به عنوان یک قهرمان برخورد خواهد شد. اموال عناصر داعشی مصادره خواهد گردید و به عنوان اموال عمومی با اتفاق نظر قبیله استفاده خواهد شد. خانواده های آنان نیز به 250 کیلومتر دورتر از محل سکونت خود تبعید خواهند شد و تا 40 سال حق بازگشت نخواهند داشت.

یکی از سران قبایل مخالف «داعش» گفت: «خانواده های داعشی ها به مدت 10 سال به خارج از منطقه (محل سکونت) تبعید می شوند؛ زیرا به تکلیف اخلاقی خود در برابر منطقه عمل نکردند؛ مگر کسانی که با تفکرات تروریستی مخالف باشند که در صورت موافقت خانواده های قربانیان، از حق سکونت در داخل منطقه برخوردار خواهند بود».

«هر کس که بدون دلیل از یک عنصر داعشی دفاع کند نیز مشتمل این عقوبات خواهد شد. همچنین اگر کسی بدون ادله، فردی را به وابستگی به «داعش» متهم سازد، به مدت دو سال از منطقه محل سکونت خود تبعید می شود. این اساسنامه در مناطق آزادشده «کرکوک» و «صلاح الدین» اجرا می شود و پس از توافق نهایی بر سر بندهای آن، به تمامی مناطق ابلاغ خواهد شد و همواره قابل اصلاح و تجدیدنظر خواهد بود».

 

منبع: القدس العربی

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: