۰

ایجاد گوانتانامو جدید در سوریه

بعد از تصمیم انگلیس برای ممانعت از آنکه شمیمه بیگم، شهروند انگلیسی ملحق شده به داعش در سوریه به کشور خود بازگردد؛ یک سازمان حقوقی بین المللی نسبت به خطر این امر هشدار داد که در سوریه چیزی همانند زندان گوانتانامو آمریکا شکل بگیرد.
کد خبر: ۲۵۲۷۸۹
۱۴:۴۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، بعد از تصمیم انگلیس برای ممانعت از آنکه شمیمه بیگم، شهروند انگلیسی ملحق شده به داعش در سوریه به کشور خود بازگردد؛ یک سازمان حقوقی بین المللی نسبت به خطر این امر هشدار داد که در سوریه چیزی همانند زندان گوانتانامو آمریکا شکل بگیرد.

مایا فوا، مدیر حقوق بشر در سازمان حقوقی Reprieve از حکم دادگاه عالی انگلیس در مخالفت با درخواست تجدید نظر بیگم علیه حکم لغو تابعیت انگلیسی وی انتقاد کرد.

شمیمه بیگم زمانی که ۱۵ سال داشت، برای پیوستن به داعش در سال ۲۰۱۵ به سوریه رفت.

وی ادامه داد: دادگاه عالی اعلام کرد که بیگم ۲۱ ساله اگر راهی برای رایزنی با وکلای مدافعش پیدا کند، می‌تواند مجدداً علیه این حکم اعتراض کند. دادگاه اعلام کرد که بیگم می‌تواند علیه حکم لغو تابعیت اعتراض کند، اما نگفت که چگونه می‌تواند این کار را انجام دهد که این مساله باعث می‌شود این تصمیم در اختیار دولت انگلیس باشد که تمایلی به کمک به وی ندارد. این اقدامی سیاسی نیست، بلکه فرار از مسئولیت است مگر اینکه این سیاست با هدف ایجاد گوانتانامو جدید در سوریه باشد.

طبق ارزیابی‌های روزنامه گاردین، حدود ۶۰ تن انگلیس را ترک کرده تا به داعش ملحق شوند که ۳۵ تن از آنها کم سن و سال بودند. این افراد در یکی از اردوگاه‌های تحت تصرف کردها در شمال شرق سوریه در بازداشت هستند. دولت لندن نیز تابعیت تعدادی از این افراد را لغو کرده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: