۰

اعمال شب و روز مبعث

بعثت یعنی انتخاب شدن، به همین علت می گوییم که حضرت محمد (ص) به پیامبری مبعوث شدند. مبعث به روزی می گویند که حضرت محمد (ص) درمکه برای پیامبری مردم انتخاب شدند.
کد خبر: ۲۵۲۷۶۷
۱۲:۵۲ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان عید مبعث است.این روز،روزی است که خداوند برای نخستین بار آیات قرآن را بر رسول اکرم (ص) در غار حرا نازل کرد و اولین سوره نازل شده بر او،سوره علق بود.

در 27 رجب سال 13 قبل از هجرت، هنوز زمانی که حضرت محمد (ص) در شهر مکه سکونت داشتند توسط فرمان خدا به رسالت پیامبری مبعوث شد.در این زمان پیامبر اکرم (ص) چهل سال سن داشتند.
خداوند او را مامور به دعوت به یکتا پرستی، قیام به برپایی عدالت، مبارزه با جهل و خرافه پرستی، تقویت و ارتقای سطح اندیشه و تفکر، برداشتن اختلافات از میان مردم و تلاوت آیات و احکام الهیبرای مردم که رسول اکرم (ص) به عنوان خاتم الانبیاء بر دوش داشتند و .. موظف کرد.
پس از دعوت حضرت رسول اکرم (ص) از مردم به خدا پرستی، از بین خویشاوندان و نزدیکانشان حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت خدیجه (س) به خداوند ایمان آوردند و دین خداپرستی ترویج پیدا کرد. ما مسلمانان هم هر ساله بیست و هفتم ماه رجب را مبارک برشمرده و جشن خواهیم گرفت.

اعمال روز مبعث
در روایات برای شب و روز مبعث اعمالی ذکر شده است که انجام آن مستحب است. برای مثال شب قبل از مبعوث شدن پیامبرانجام دادن احکامی مانند: غسل کردن ،زیارت امیرالمومنین(ع)،خواندن دوازده رکعت نماز که در هر رکعت سوره‌های حمد و فلق و ناس را یکبار و نیز اخلاص چهار بار خوانده می‌شود و بعد از اتمام نماز، گفته شود: “لا اله الا الله والله اکبر الحمد لله وسبحان الله ولا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم” ثواب زیادی دارد واین شب به نام لیله المحیا به معنای شب احیا و شب زنده داری نیز معروف است. انجام دادن احکامی در روز مبعث مانند : غسل کردن ،روزه گرفتن ،صلوات فرستادن، زیارت امیرالمومنین(ع) و زیارت پیامبر(ص)خواندن دوازده رکعت نماز که در هر رکعت سوره حمد و یس را بخواند پس از نماز، چهار بار سوره حمد را بخواند و سپس چهار بار بگوید: “لا اله الا الله والله اکبر والحمد لله وسبحان الله ولا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم” و بعد چهار بار بگوید: ” الله ربی لا اشرک به شیئا”. نیز از ثواب زیادی برخوردار است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: