۰

آنچه موقع خرید هدیه نمیدانید و رعایت نمیکنید

در مناسبت های گوناگون هر یک از ما اقدام به خرید هدیه برای دوستان و آشنایان خود می کنیم اما در برخی مواقع در خرید هدیه با مشکل مواجه هستم، برای خرید هدیه مناسب و شیک باید به برخی نکات مهم توجه ویژه ای داشت.
کد خبر: ۲۵۲۶۲۲
۱۱:۱۹ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹

«شیعه نیوز»: هدیه دادن و هدیه گرفتن نشانه ی عشق و علاقه و توجه ما به یکدیگر می باشد و از لذت های بزرگ زندگی است. بسیاری از ما در مناسبت های گوناگون به عزیزانمان هدیه می دهیم و یا از آنها هدیه دریافت می کنیم. هدیه علاوه بر ارزش مادی دارای ارزش معنوی هم هست و موجب نزدیک شدن دلها به یکدیگر می شود. در این بخش شما را راهنمایی می کنیم تا بتواند بهترین هدیه را برای عزیزان خود بگیرید.
دلیل اصلی خرید هدیه

از دلایل اصلی خرید هدیه اصل تقابل است که موجب تبادلات مهربانانه بین افراد و یک هنجار اجتماعی می باشد. به این معنی که اگر فردی به ما محبت کند و کاری را برای ما انجام دهد ما نیز برای پاسخ به این عمل او ، در صدد جبران محبتش بر می آییم و هدیه ای به او می دهیم. مثلا اگر به یک مهمانی شام از طرف دوستمان دعوت شویم تخمین می زنیم او برای تدارک این شام برای ما و همسرمان 100 هزار هزینه کرده است بنابراین ما نیز جعبه ای شکلات یا یک دسته گل برای او هدیه می بریم که شاید قیمت آن نصف هزینه ای باشد که او برای ما کرده است اما این کار و هدیه دادن باعث خوشحالی او می شود. دریافت هدیه از طرف یک دوست برای افراد خوشایند تر از گرفتن وجه نقد است و حس رضایتی که افراد از دریافت هدیه به دست می آورند، بسیار بیشتر است.

پول نقد بهتر است یا خریدهدیه؟

اگر بخواهیم برای فردی هدیه ای انتخاب نماییم راحت ترین و اولین هدیه ای که به ذهن ما می رسد ، پول نقد است . بیشتر هدیه گیرنده ها پول نقد را ترجیح می دهند اما بر اساس تحقیقات صورت گرفته افرادی که به جای پول نقد، هدیه می گیرند ، رضایت بیشتری دارند هر چند هدیه گیرنده ارزش هدیه ای که می گیرد را کمتر تخمین می زند مثلا اگر برای کسی هدیه 100 دلاری بگیرید او احتمالا این هدیه را 70 تا 90 دلار ارزش گذاری می کند.

درمان درد پرداخت

برخی مواقع در خرید جذب لباس های زیبا در مغازه می شویم اما هنگامی که داخل مغازه شده و به برچسب قیمت آن نگاه می کنیم به علت گران بودن از خرید پشیمان می شویم و علی رغم میل و خواسته قلبی آن را نمی خریم. حال اگر به مناسبت های گوناگون فردی همان لباسی که جذب آن شده بودید را به شما هدیه کند ، رفتار شما چگونه خواهد بود.

به احتمال زیاد خیلی خوشحال می شوید و از او تشکر می کنید. علت اینکه فردی صرف نظر از علاقه ای که به یک جنس دارد آن را تهیه نمی کند، این است که نمی تواند درد پرداخت آن را متحمل شود اما هدیه دادن باعث از بین بردن درد پرداخت در هدیه گیرنده می شود.

آنچه موقع خرید هدیه نمیدانید و رعایت نمیکنید

تفاوت های هدیه دهنده و هدیه گیرنده

هدیه دهنده ها تفکر انتزاعی دارند ، آنها بیشتر به فکر جذابیت هدیه ای که می خرند هستند و به راحتی استفاده و کارایی هدیه اهمیت نمی دهند و دوست دارند هدیه آنها جذاب ، رویایی و خیال انگیز باشد اما هدیه گیرنده ها دوست دارند کادویی که می گیرند ساده و کاربردی باشد و بیشتر به راحتی استفاده از هدیه و کارایی آن اهمیت می دهند.

بهترین هدیه برای کارمندان

هدیه دادن می تواند روابط بین کارفرما و کارکنان را ارتقا بخشد و باعث گردد که کارمندان وفادارتر شوند و سخت کار کنند . بهترین هدیه ای که سازمان ها می توانند به کارمندان خود دهند چیست ؟ بسیاری از کارمندان ترجیح می دهند وجه نقد هدیه بگیرند اما هدیه ارزش دیگری دارد. شرکت ها می توانند به جای پول نقد به کارمندان خود بلیت یک سفر و اقامت در یک هتل برای سه روز را هدیه دهند ، باور کنید این هدیه سالهای طولانی در ذهن کارمندان خواهد ماند اما پول خیلی زود تمام شده و از خاطر می رود. شرکت هایی مانند گوگل نیز انواع گوناگون مزایا مانند غذای با کیفیت و رایگان، دوره های ورزشی، کلاس های آموزش موسیقی دلخواه و... را در اختیار کارکنان خود قرار می دهند.
گزینه های خرید هدیه

وجه نقد هدیه بدهید

اگر می خواهید هدیه گیرنده متوجه شود که شما چقدر هزینه کرده اید بهتر است به جای کادو به او وجه نقد هدیه بدهید زیرا ممکن است هدیه گیرنده ، قیمت هدیه گرفته را کمتر ارزش گذاری کند همه ارزش واقعی و اقتصادی پول نقد را فراموش نکنیداما پول نقد هرچند گزینه مقبولی برای همگان است، ولی شور و هیجانی ندارد؛ و به شخص دریافت کننده می گوید که شما فکر و زحمتی برای تهیه کادو نکشیده اید.

در خرید کادو بسیار دقت کنید

در انتخاب کادو دقت کنید و اگر می خواهید برای فردی هدیه بخرید از قبل حواستان به او باشد و در تعاملات خود با او ، نسبت به علایق و سلیقه ی او شناخت بیشتری به دست آورید و به دنبال ایده های مناسب برای کادو خریدن باشید.

دقت کافی در خرید و انتخاب کادو

زودتر کادو را بخرید

با زودتر خریدن کادو، دیگر نگران لحظات آخر و کمبود وقت نخواهید بود پس اگر چند ماه زودتر یک هدیه ی مناسب پیدا کردید، شاید ارزش خریدن داشته باشد. اگر بخواهید در لحظه آخر کادو بخرید مجبور خواهید شد تا در دسترس ترین گزینه ی ممکن را خریداری کنید.

درد پرداخت را در شخص هدیه گیرنده از بین ببرید

قبلا هم در مطالب مربوط به نکات خرید هدیه برای همسر گفتیم که اگر فرصت کافی برای خریدن هدیه را دارید، بهتر است با خرید هدیه مناسب درد پرداخت را در شخص هدیه گیرنده از بین ببرید. بهترین هدیه برای خانم ها وسیله ای گران قیمت و غیر ضروری و برای آقایان ابزار و گجت است.

آنچه موقع خرید هدیه نمیدانید و رعایت نمیکنید

رسم و سوم در خرید هدیه کمکتان می کند

برخی از هدیه ها ، نیز به صورت رسم در آمده است مثلا اغلب افرادی که برای اولین بار به خانه فردی وارد می شوند ، برای او چند شاخه گل یا یک جعبه شیرینی هدیه می برند.

از سوال پرسیدن نترسید

اگر می خواهید برای فردی که با او راحت هستید هدیه بخرید و نمی دانید چه بخرید ، بهتر است به او یا اطرافیانش تلفن کنید و بگویید «کادو چی بخرم؟ »

در هدیه خریدن سلیقه فرد را در نظر بگیرید

افراد متفاوت اند و سلیقه ها باهم فرق می کنند تا حدی که شاید سلیقه شما با فرد دیگر مقابل هم باشد پس براساس سلیقه خودتان برای فرد دیگر هدیه نخرید و سلیقه او را در نظر بگیرید.

برای خرید هدیه، زمان صرف کنید

برخی افراد معتقدند فرد هدیه گیرنده با پول نقد می تواند هر آنچه که نیاز دارد برای خود تهیه کند اما با دادن پول فرد هدیه گیرنده تصور خواهد کرد زمانی برای تهیه هدیه صرف نکرده اید پس برای هدیه خریدن وقت بگذارید و برای دوستان تان هدیه های مشابه نخرید.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: