۰

انتقاد سازمان ملل از سیاست چین در قبال مسلمانان

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در ادامه موج انتقادات از سابقه حقوق بشری چین تاکید کرد، این کشور حقوق اولیه و آزادی‌های سیاسی را به اسم امنیت ملی و اقدامات مربوط به کووید ۱۹ محدود می‌کند.
کد خبر: ۲۵۲۶۱۲
۱۱:۰۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در ادامه موج انتقادات از سابقه حقوق بشری چین تاکید کرد، این کشور حقوق اولیه و آزادی‌های سیاسی را به اسم امنیت ملی و اقدامات مربوط به کووید ۱۹ محدود می‌کند.

 "میچل باچله"، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل به شورای حقوق بشر گفت: فعالان، وکلا و مدافعان حقوق بشر و همچنین برخی از اتباع خارجی با اتهامات کیفری خودسرانه، بازداشت یا محاکمه‌های ناعادلانه مواجه هستند.

وی افزود: بیش از ۶۰۰ تن در هنگ‌کنگ به خاطر شرکت در اعتراضات تحت تحقیق هستند که این تحقیقات تحت قانون امنیت ملی جدیدی که چین بر این دولت‌شهر اعمال کرده، صورت می‌گیرد.

این در حالی است که "ترزا چنگ"، وزیر دادگستری هنگ‌کنگ در این نشست ژنو گفت: از زمان تصویب این قانون امنیت ملی، بازداشت‌های مدنی کاهش یافته و ساکنین این دولت‌شهر می‌توانند از آزادی‌های قانونی‌شان برخوردار باشند.

باچله با اشاره به منطقه سین‌کیانگ چین گفت: با توجه به گزارشات مربوط به بازداشت‌های خودسرانه، بدرفتاری‌ها، خشونت‌های جنسی و کار اجباری، لزوم یک ارزیابی مستقل و جامع از این وضعیت وجود دارد.

وی افزود: امیدوارم به توافقی با مقامات چینی درباره سفر به این کشور دست یابیم.

"لوئیز آربور" آخرین کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل بود که در سپتامبر ۲۰۰۵ میلادی به چین سفر کرد.

فعالان و کارشناسان سازمان ملل گفته‌اند که دست‌کم یک میلیون مسلمان اویغور در کمپ‌های سین‌کیانگ بازداشت هستند. چین بدرفتاری با مسلمانان اویغور را رد می‌کند و تاکید دارد که کمپ‌هایش آموزشی هستند و برای مبارزه با افراطگرایی ضروری محسوب می‌شوند.

چین روز چهارشنبه انتقادات رو به افزایش قدرت‌های غربی از برخوردش با اقلیت‌های قومی در سین‌کیانگ، تبت و با شهروندان هنگ‌کنگ را به باد انتقاد گرفت.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: