۰

تظاهرات مسلمانان سریلانکا در اعتراض به سوزاندن اجساد

مسلمانان سریلانکا در اعتراض به سوزاندن اجباری جان باختگان بیماری کرونا تظاهرات کردند.
کد خبر: ۲۵۲۵۲۷
۱۰:۲۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مسلمانان سریلانکا در اعتراض به سوزاندن اجباری اجساد جان باختگان بیماری کرونا همزمان با رسیدن «عمران خان» نخست وزیر پاکستان به کلمبو تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان مسلمان پیکر نمادین را در محکومیت سیاست دولت سریلانکا مبنی بر ممنوعیت تدفین قربانیان ویروس کرونا و نادیده گرفتن سنت ها و مراسم های دینی شان حمل کردند.

مسلمانان سریلانکا درحالی این تظاهرات را در زمان ورود عمران خان به راه انداختند که وی دو هفته پیش وضعیت مسلمانان این کشور را بررسی کرد.

خان از بیانیه «ماهیندا راجایاکسا» نخست وزیر سریلانکا در 10 فوریه مبنی بر اجازه دادن به مسلمانان برای تدفین اموات شان استقبال کرده بود. اما روز بعد از صدور این بیانیه، کلمبو تصمیم گرفت تا این تصمیم را لغو کند، به همین دلیل مسئولان سریلانکا اعلام کردند که هرگز تغییر در سیاست سوزاندن اجساد داده نمی شود.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پارچه نوشته ای که روی آن عبارت «به بیانیه نخست وزیر احترام بگذارید و اجازه تدفین بدهید» در برابر دفتر « گوتابایا راجاپاکسه» رئیس جمهوری سریلانکا تجمع کردند.

دولت سریلانکا با درخواست های نهادهای بین المللی و توصیه های کارشناسان بین المللی مبنی بر اجازه دادن به مسلمانان برای تدفین اموات شان در چارچوب شعایر دینی شان مخالفت کرد.

از آوریل 2020 میلادی، دولت با تدفین جان باختگان ویروس کرونا جلوگیری کرد. زیرا این نگرانی توسط راهبان بودایی بانفوذ هوادار دولت گوتابایا راجاپاکسه وجود دارد که تدفین جان باختگان این بیماری می تواند آب های زیرزمینی را آلوده کند و به شیوع این ویروس کمک کند.

سازمان بهداشت جهانی معتقد است که خطر این وضعیت وجود ندارد، اما دولت سریلانکا بر دیدگاه خود تاکید دارد.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: