۰

تبدیل یک کلیسا به مسجد و مرکز اسلامی در چتم انگلیس

مرکز اسلامی «چتم» در «کنت» انگلیس ساختمان جدیدی در کلیسای «سنت جیمز» افتتاح کرد که در آن مسلمانان محلی می توانند با هم جمع شوند ، نماز بخوانند و یاد بگیرند.
کد خبر: ۲۵۲۳۵۱
۱۲:۰۵ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مرکز اسلامی «چتم» در «کنت» انگلیس در ماه جاری ساختمان جدیدی در کلیسای «سنت جیمز» افتتاح کرد که در آن مسلمانان محلی می توانند با هم جمع شوند ، نماز بخوانند و یاد بگیرند.

«امیر نوید» ، رئیس مرکز اسلامی چتم در این باره می گوید: این امر برای جامعه رو به رشد مسلمانان در چتم از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که آنها همواره می خواستند مکانی برای عبادت خود داشته باشند.

او و دیگر اعضای مرکز اسلامی چتم چندین سال گذشته را با اجاره سالن های ورزشی و اتاق ها در مدارس برای عبادت سپری کردند که به نظر آنها چالش برانگیز بود به ویژه به این خاطر که فضای بسیار کمی در اختیار داشتند.

بنابراین در سال 2019 آنها شروع به جستجوی یک مکان دائمی برای میزبانی مراسم های مذهبی کردند.

نوید گفت که جامعه از ساختمان جدید و فعالیت های جدیدی که برنامه ریزی شده است هیجان زده شده است.

به گفته رئیس مرکز اسلامی چتک بسیاری از مردم کمک کرده و علاقه خود را برای سرمایه گذاری و ایجاد این مرکز نشان دادند.

وی می افزاید: از سال 2010 که از منطقه تورنتو بزرگتر به چتم نقل مکان کرد، شاهد افزایش جمعیت مسلمانان محلی از ده ها نفر به صدها نفر بود بنابراین همیشه به وجود مکانی بزرگ برای عبادت این جمعیت فکر می کرد.

نوید می گوید که ساختمان جدید از این جهت قابل توجه است که جامعه را قادر می سازد پیشرفت کند و آموزه های خود را به نسل جوان منتقل کند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: