۰

اقدام انگلیس علیه چین درباره آزار و اذیت مسلمانان اویغور

بریتانیا قصد دارد چین را در موضوع مسلمانان این کشور به چالش بکشد.
کد خبر: ۲۵۲۳۱۰
۱۰:۰۶ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، بریتانیا قصد دارد چین را در موضوع مسلمانان این کشور به چالش بکشد.

 انگلیس قصد دارد روز دوشنبه از چین بخواهد دسترسی فوری و بدون محدودیت برای ورود بازرسان سازمان ملل متحده به استان مسلمان‌نشین خود را صادر کند. وزارت خارجه انگلستان اعلام کرد دومینیک راب وزیر خارجه این کشور همچنین قصد دارد از امکان بازگشت رای کشورش در شورای حقوق بشر سازمان ملل برای تحت فشار گذاشتن چین و روسیه در دو موضوع کودتای میانمار و وضعیت بلاروس استفاده کند.

وزارت خارجه انگلیس می‌گوید گزارش‌های زیادی از آزار و اذیت مسلمانان اویغور در استان سین کیانگ چین دریافت کرده که چین ملزم به پاسخگویی در مورد آنها است. چین به زندانی کردن یک میلیون مسلمان اویغور به بهانه آموزش عقیدتی و سیاسی متهم است اما این اتهامات را رد می‌کند. چین همچنین به عقیم‌سازی زنان زندانی و همچنین تلاش برای از میان بردن فرهنگ اسلامی و سنتی مسلمانان سین‌کیانگ متهم است. آمریکا در دولت ترامپ همه محصولات تولیدی در کارخانه‌های بیگاری در این استان را تحریم کرده بود.

وزارت خارجه انگلیس در این بیانیه تاکید کرده: گزارش‌هایی از شکنجه، عقیم‌سازی و کار اجباری در زندان‌های استان سین‌کیانگ دریافت کرده که نشان می‌دهد این اقدامات غیرانسانی نه در حد و اندازه کوچک یا محدود بلکه در اندازه بسیار بزرگ صورت می‌گیرد. دومینیک راب خود در قسمتی از این بیانیه اعلام کرده: کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل باید- تکرار می‌کنم باید- دسترسی سریع و بدون محدودیت کارشناسان این سازمان را به استان سین‌کیانگ دریافت کنند. راب همچنین رفتار غیرمحترمانه با الکسی ناوالنی منتقد پوتین را نیز محکوم کرده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: