۰

ازدواج با دختر پولدار یا فقیر؟+ معایب و مزایا

ازدواجی خوب است که طرفین از هر لحاظ با هم تناسب داشته باشند. اختلاف سطح مالی بین دو طرف احتمال بروز مشکلات را در زندگی آینده افزایش می دهد. ازدواج یک امر مقدس و مهم ترین تصمیم در زندگی هر فردی است، بنابراین جوانان باید در انتخاب همسر دقت کنند و با فردی ازدواج نمایند که معیارهای مهم برای ازدواج را داشته باشد.
کد خبر: ۲۵۲۲۷۱
۱۶:۱۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹

«شیعه نیوز»: ازدواجی خوب است که طرفین از هر لحاظ با هم تناسب داشته باشند. اختلاف سطح مالی بین دو طرف احتمال بروز مشکلات را در زندگی آینده افزایش می دهد.

ازدواج یک امر مقدس و مهم ترین تصمیم در زندگی هر فردی است، بنابراین جوانان باید در انتخاب همسر دقت کنند و با فردی ازدواج نمایند که معیارهای مهم برای ازدواج را داشته باشد.

ازدواجی خوب است که طرفین از هر لحاظ با هم تناسب داشته باشند. اختلاف سطح مالی بین دو طرف احتمال بروز مشکلات را در زندگی آینده افزایش می دهد.
ازدواج به خاطر پول، بازی با زندگی دیگران است

ازدواج یک امر مقدس و مهم ترین تصمیم در زندگی هر فردی است، بنابراین جوانان باید در انتخاب همسر دقت کنند و با فردی ازدواج نمایند که معیارهای مهم برای ازدواج را داشته باشد.

متاسفانه امروزه به دلیل وجود مشکلات اقتصادی معیارهای برخی از جوانان برای انتخاب همسر تغییر نموده و شاخص هایی مانند ثروتمند بودن جایگزین ارزش هایی مانند اخلاق و وفاداری برای ازدواج شده است.

ازدواج به خاطر پول یکی از اشتباه ترین انگیزه ها برای ازدواج است که مشکلات زیادی را برای هر دو طرف به وجود می آورد.

تمام معایب و مزایای ازدواج با دختر پولدار


دلایل ازدواج به خاطر پول

پول و ثروت در زندگی موجب رفاه نسبی می شود و بدون شغل مناسب و پول مشکلات زیادی برای زوجین پیش خواهد آمد اما پول ضامن خوشبختی نیست و با پول و ثروت به تنهایی نمی توان آرامش و اصول اخلاقی را به دست آورد. بسیاری از افراد تنها معیارشان برای ازدواج داشتن پول و ثروت طرف مقابل است، به چه دلیلی این افراد خواهان ازدواج با افراد ثروتمند هستند؟

تربیت خانوادگی

بسیاری از افراد که با ازدواج تنها به فکر پولدار شدن هستند، در خانواده ای با همین طرز تفکر تربیت شده اند. خانواده هایی که فرزندان خود را به صورت تک بعدی تربیت می کنند، باعث می شوند در آینده فرزندان شان نیز به صورت تک بعدی به ازدواج فکر کرده و پول را تنها معیار در انتخاب شریک زندگی در نظر بگیرند.

فرزندان این خانواده برای تامین رفاه مالی تنها قصدشان از ازدواج پولدار شدن است زیرا از همان کودکی والدین آنها با رفتارشان تاکید کرده اند پول در زندگی همه چیز است و افراد پولدار همیشه خوشبخت هستند.

وضعیت اقتصادی خانواده

یکی از عللی که برخی جوانان در ازدواج تنها به فکر پول هستند و معیارشان پول و ثروت طرف مقابل است، این می باشد که وضعیت اقتصادی خانواده آنها پایین است پس فرد برای جبران کمبودها به سمت ازدواج با همسری پولدار کشیده می شود.

بسیاری از جوانان تصور می کنند اگر با کسی ازدواج کنند که چندین خانه و ماشین دارد و همیشه از لحاظ مالی تامین باشند، می توانند تمام کمبودها و واقعیات ناخوشایند گذشته از جمله فقر و وضعیت اقتصادی نامطلوب خود را جبران کنند و به زندگی ایده آل خود برسند.

رسیدن به آرزو و رویا

بسیاری از جوانان برای رسیدن به آرزوهایشان صبر ندارند و تلاش نمی کنند بلکه می خواهند از راه سریعتر به آرزوهای خود برسند این افراد به سوی ازدواج با دختر یا پسر پولدار روی می ودند تا بتوانند با پول آنها به هر چه دلشان می خواسته برسند.

ازدواج به خاطر پول چه پیامدهایی دارد؟

نادیده گرفتن اصول اخلاقی طرف مقابل

افرادی که معمولا به دلیل پول و وضعیت مالی و مادی گرایی ازدواج می کنند، معیارهای اخلاقی و معیارهای مهم ازدواج در طرف مقابل خود نادیده می گیرند و این مسئله باعث می شوند اختلافات زیادی بعد از ازدواج بروز کند.

ممکن است شما پس از ازدواج دریابید همسرتان فردی بد دل، شکاک، بد دهان و بد اخلاق باشد. آیا می توانید با چنین فردی که پولدار است اما اخلاق ندارد زندگی خوبی داشته باشید؟

بروز اختلافات

متاسفانه در ازدواج هایی که تنها به خاطر ثروت صورت می گیرد، به دلیل اینکه زوجین با عشق ازدواج نکرده اند و به دلیل نداشتن شناخت کافی از هم با کوچک ترین اختلافی انگیزه ادامه زندگی کاهش می یابد و زندگی مشترک بسیار سخت می شود.

عدم استقلال مالی یکی از زوج ها باعث افزایش اختلافات میان زن و شوهر، تضعیف اعتماد به نفس، مداخلات زیاد خانواده ها و استرس های دائمی می شود.

مداخلات زیاد خانواده ها

در ازدواج هایی که تنها به خاطر ثروت صورت می گیرد، اغلب یکی از زوجین از لحاظ مالی در سطح بالاتری قرار دارد، بنابراین ممکن است خانواده این زوج در تصمیم گیری ها دخالت کرده و به دلیل اختلاف سطح اقتصادی خانواده طرف مقابل را سرزنش و تحقیر کنند.

جدایی

یکی دیگر از تبعات ازدواج به خاطر پول این است که اگر به هر دلیلی وضعیت مالی زوجین بر هم بریزد و مشکلات مالی برای آنها پیش آید، فردی که به خاطر پول ازدواج کرده انگیزه خود را از دست داده و با کوچکترین نوسانی در وضعیت مالی به اختلافات دامن زده و ممکن است حتی از همسر خود جدا شود.

عدم اهمیت به اختلاف سنی

افرادی که به خاطر پول ازدواج می کنند، اختلاف سنی در ازدواج را نادیده می گیرند اما بعد از اینکه زندگی مشترک خود را آغاز می کنند می بینند که طرف مقابلشان دنیای دیگری دارد و نمی تواند آنها را درک کند.

خیانت و سردی عاطفی

افرادی که به دلیل پول با فرد مقابل خود ازدواج می کنند، یک زندگی بدون عشق را تجربه خواهند کرد زیرا به همسر خود علاقه ای ندارند و اگر پول او نبود، انتخابش نمی کردند.

اینگونه افراد اصلاً متعهد نبوده و نمی توانند طرف مقابل را خوشبخت نمایند. به همین دلیل در زندگی با بروز اختلافات از هم سرد شده و گاهی بینشان طلاق عاطفی به وجود می آید و یا به سمت فرد دیگری رفته تا بتواند او را از لحاظ عاطفی تامین کند.

سخن آخر

برای داشتن ازدواج موفق پیش از هر چیز، خود باید به بلوغ فکری و هویت یکپارچه دست یافته باشید و تنها چنین فردی قادر است هدف صحیحی از ازدواج کردن داشته باشد و معیارهای صحیحی برای انتخاب همسر آینده خویش در نظر بگیرد و بر مبنای آن معیارها انتخاب مناسبی داشته باشد.

دقت کنید انتخاب همسر پیش از به وجود آمدن شناخت کافی و بر مبنای انتخاب های هیجانی، می تواند مشکلات بسیاری ایجاد کند؛ بنابراین مراقب هیجانات خود باشید و سعی کنید بعد از دست یابی به شناختی مناسب تصمیم گیری کنید.

ازدواج به خاطر پول و وجود اختلاف طبقاتی بین طرفین، آن ها را در آینده با مشکلات پیچیده ای روبرو می کند. در صورتی که با وجود مسائل مطرح شده تصمیم به چنین ازدواجی گرفتید، زمانی را به آشنایی اختصاص دهید و سعی کنید در این مدت درباره نوع تربیت خانوادگی، دغدغه ها، توقعات و انتظارات طرف مقابلتان، سطح ارتباطات و برخوردهای اجتماعی شان اطلاعاتی به دست آورید و حتما قبل از ازدواج به مشاور مراجعه نمایید.


تمام معایب و مزایای ازدواج با دختر فقیر

یکی از داستان هایی که از دیرباز مورد علاقه کودکان بوده و احتمالا همه ما با آن آشنایی کامل داریم ، داستان سیندرلاست . یعنی داستان پادشاهی که عاشق یک دختر فقیر می شود و بعد از برگزاری مراسم ازدواج مجلل ، او را به کاخ خود می برد و در نهایت شکوه زندگی مشترک خود را شروع می کنند .

در دنیای کودکانه مان ، ازدواج پایان همه چیز و نشانه خوشبختی بود . اما اکنون می دانیم که ازدواج شروع یک زندگی جدید با تمام سختی ها و دغدغه های پیش بینی نشده اش است . بیایید کمی بیندیشیم ، آیا در دنیای واقعی پایان زندگی سیندرلاها و شاهزاده ها موفق خواهد بود ؟ آیا اختلاف سطح طبقاتی مالی پس از ازدواج می تواند مشکل آفرین باشد ؟ در این مقاله تلاش کرده ایم که به این سوالات پاسخ مناسب بدهیم .

معایب ازدواج با دختر فقیر

ازدواج یک نقطه عطف در زندگی هر دختر و پسری محسوب شده و به معنی انتخاب یک فرد به عنوان شریک زندگی در تمام مدت باقیمانده عمر است . در گذشته این انتخاب و تصمیم عمدتا توسط والدین جوانان انجام می گرفت ، به طوری که گاهی عروس و داماد در مراسم عروسی برای اولین بار یکدیگر را می دیدند .

اما امروزه شرایط زندگی و فرهنگ برخی خانواده ها تغییرات اساسی کرده ، به طوری که اگر در یک مراسم خواستگاری شرکت کرده باشید ، می دانید که این مراسم فقط یک تشریفات است برای احترام به بزرگتر ها ، وگرنه تمامی قرار و مدار ها و تصمیمات از قبل توسط دختر و پسر گرفته شده است . بنابراین با دو سبک متفاوت ازدواج رو به رو هستیم ، پس بیایید آنها را سبک سنتی و مدرن بنامیم .

در ازدواج های به سبک سنتی از آنجایی که والدین تصمیم گیرنده اصلی بودند ، نوعی ازدواج اجباری اتفاق می افتاد و معمولا شخصی را برای وصلت با فرزندشان انتخاب می کردند که از همه لحاظ هم سطح و هم پایه باشند . در چنین وصلت هایی معمولا پول حرف اول را می زد و اگر خواستگار مرد پولداری بود ، غالبا وصلت سر می گرفت .

اما در ازدواج های مدرن که عشق و علاقه مهم ترین معیار انتخاب جوانان است ، بیشتر با ازدواج هایی با سبک های طبقاتی متفاوت برخورد می کنیم . یکی از این اختلافات طبقاتی مربوط به مسائل مالی می شود یعنی ازدواج هایی که در آن ها یکی از طرفین پولدار و دیگری فقیر است . این گونه ازدواج ها ممکن است با دشواری هایی رو به رو شوند که در این قسمت از مقاله به آن ها اشاره می کنیم.

مشکلات مربوط به رسوم خانواده ها

اگر قصد دارید با دختری که به لحاظ مالی در وضعیت مناسبی نیست ، ازدواج کنید . حتما مطمئن شوید که آداب و رسوم خانوادگی و نوع تربیتش ، با شما و خانواده تان فاصله زیادی نداشته باشد . معمولا فاصله طبقاتی مالی تعیین کننده محل زندگی و پرورش افراد است و از آنجایی که هر کسی تحت تاثیر محیط اطرافش قرار می گیرد ، تفاوت طبقاتی اجتماعی و فرهنگی یک امر غیر قابل پیش بینی خواهد بود .

ممکن است سازگار شدن همسر آینده تان با شرایط زندگی جدیدش پدیده زمان بری باشد ، خود را برای آن و تمام مشکلاتش آماده کنید . به خصوص اگر خانواده تان مانند شما فکر نمی کنند و با این ازدواج موافق نیستند ، آماده یک نبرد اساسی شوید ، نبردی که میان خانواده و همسر آینده تان اتفاق خواهد افتاد و شما باید همه چیز را حل و فصل کنید .

مخالفت و دخالت خانواده ها

در صورتی که خانواده مخالف ازدواج شما با دختر مورد علاقه تان که اتفاقا از لحاظ مالی در شرایط بدی قرار دارد ، باشند ، با یک فاجعه رو به رو خواهید شد . به طور طبیعی اختلاف و مشاجره میان شما و همسرتان اتفاق می افتد ، همه زن و شوهر ها بحث می کنند اما نکته ای که احتمالا در مورد شما صادق خواهد بود این است که خانوادتان در چنین مواقعی فرصت را غنیمت می شمارند و در این مشاجرات دخالت می کنند و شما را به خاطر انتخابتان سرزنش می کنند .

از طرف دیگر خانواده دختر نیز که همواره در وضعیت سخت اقتصادی بوده اند ، برای محافظت از دخترشان راهنمایی هایی ارائه می دهند که اصلا سازنده نیستند . به عنوان مثال ممکن است پدر و مادر دختر در چنین شرایطی احساس خطر کنند و به دخترشان توصیه کنند که هر چقدر که می تواند در زندگی مشترکش ، برای خودش پس انداز کند تا اگر مجبور به طلاق شدند ، پشتوانه محکمی داشته باشد . همانطور که متوجه شدید ، دخالت والدین اوضاع را به مراتب خراب تر می کند ، بنابراین باید در مقابل این گونه راهنمایی های مخرب هوشیار باشید و مانع دخالت های بیجای آن ها شوید .

عدم گنجایش خود و همسر آینده تان

گاهی دختر یا پسری که در وضعیت بد اقتصادی قرار داشته ، با تجربه کردن یک زندگی مجلل و متفاوت ، خود گذشته اش را فراموش می کند و به طور کلی تغییر شخصیت می دهد . بسیار در مورد ازدواج هایی شنیده ایم که محکوم به طلاق بوده اند و علت طلاق فقط در یک جمله خلاصه شده است : " او تغییر کرده " . بنابراین ، مطمئن شوید که با تغییر شرایط زندگی همسر آینده تان تبدیل به فردی که نمی شناسید نخواهد شد .

از طرف دیگر ، با خودتان رو راست باشید و به این سوال پاسخ دهید " چقدر از خودتان اطمینان دارید ؟ " و جنبه و گنجایش خودتان را بسنجید . معمولا در چنین ازدواج هایی ، مرد نوعی احساس تملک خواهد داشت و شخصیت زن همواره خرد شده و اعتماد به نفس خود را از دست خواهد داد . اگر فکر می کنید که ممکن است جنبه این اختلاف سطح مالی را نداشته باشید ، هرگز وارد چنین ازدواجی نشوید .

از بین رفتن صله رحم

از آنجایی که خانواده های دختر و پسر از نظر مالی زمین و آسمان هستند ، رفت و آمدشان هم با مشکل مواجه می شود . به این صورت که پسر و خانواده اش ، منزل و پذیرایی فقیرانه خانواده دختر را در شان خود نمی بینند و ترجیح می دهند که کمتر خود را در چنین شرایطی قرار دهند . از طرف دیگر خانواده دختر نیز نمی توانند از عهده پذیرایی خانواده دامادشان بربیایند ، بنابراین تصمیم می گیرند که تا حد امکان رفت و آمدشان را محدود کنند تا بابت ضعفشان خجالت نکشند .


مزایای ازدواج با دختر فقیر

اگرچه به طور کلی بهتر است دختر و پسر تا حد ممکن با یکدیگر هم سطح باشند اما گاهی دوست داشتن به قدری تاثیر گذار است که می تواند برخی از ایرادات را بپوشاند . بنابراین دور از ذهن نخواهد بود اگر با پسری مواجه شویم که خواهان یک ازدواج عاشقانه با یک دختر فقیر است . این نوع ازدواج ها مزیت هایی دارند که می توانید با آن ها در این قسمت از مقاله آشنا شوید :

سازگاری زن

سازگاری گاهی هم معنی قناعت در نظر گرفته می شود اما مفهوم این ویژگی بیشتر نزدیک به معنی انعطاف پذیری است . به عنوان مثال تصور کنید که مرد ثروتمندی ازدواج می کند اما بعد از گذشت چند سال دچار ورشکستگی می شود و مجبور به نقل مکان به محله های ارزان قیمت و تغییر سبک زندگی شان می شوند . به نظر شما در این شرایط فرضی در کدام حالت احتمال جدایی زن بیشتر است ، اگر زن از خانواده متمولی باشد یا از خانواده فقیر ؟

همانطور که حدس می زنید احتمال سازگاری و مدارای زنی که تجربه فقر را داشته در چنین شرایطی بیشتر است ولی دختری که همواره در ناز و نعمت زندگی کرده ، توانایی تحمل سختی را ندارد و احتمالا به زودی تقاضای طلاق خواهد کرد .

قناعت زن

سبک زندگی افراد پولدار و فقیر بسیار متفاوت است ، از غذا و پوشاک و لوازم شخصی گرفته تا انواع تفریحات و آرایشگاه ها و غیره . اگر همسرتان از خانواده فقیری باشد می توانید مطمئن باشید که تمامی مخارجش متناسب با سطح زندگیش است به این معنی که او از شما انتظار یک مهمانی عروسی لوکس ، لباس های مارک دار بسیار گران و یا تفریحات خارج از کشور با هزینه های سرسام آور ندارد . انتظارات زنانی که در خانواده های فقیر زندگی کرده اند ، کم خواهند بود .

افزایش محبت و علاقه زن

از آنجایی که زن مطمئن است که معیار پول در ازدواج و انتخاب شدنش تاثیری نداشته ، باور می کند که مرد تنها به خاطر خودش او را می خواهد . همین خالص بودن علاقه ، به قدردانی زن و محبت بیشتر او منجر می شود و از طرف دیگر مرد همواره نسبت به زن احساس مسئولیت پذیری بیشتری دارد .

کلام آخر

در نهایت فارغ از اختلافات طبقاتی که میان دختر و پسر ها در ازدواج وجود دارد ، مهم علاقه و انتخاب آگاهانه آن هاست و این که هر دو نفر چه میزان در رابطه شان پختگی دارند که بتوانند در کنار یکدیگر از عهده مشکلات زندگی بر بیایند .

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: