۰

گزارش گاردین از پروژه میان ادیانی مسیحیان، مسلمانان و یهودیان در برلین

مسیحیان ، مسلمانان و یهودیان یک مرکز دینی مشترک در برلین خواهند داشت و این ساختمان ۴۷ میلیون یورویی شامل یک کلیسا ، یک مسجد و یک کنیسه است که همگی به یک مکان اجتماعات مرکزی متصل هستند.
کد خبر: ۲۵۲۲۶۶
۱۵:۱۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مسیحیان ، مسلمانان و یهودیان یک مرکز دینی مشترک در برلین خواهند داشت و این ساختمان 47 میلیون یورویی شامل یک کلیسا ، یک مسجد و یک کنیسه است که همگی به یک مکان اجتماعات مرکزی متصل هستند.

در محل کلیسایی که توسط حکام کمونیست آلمان شرقی تخریب شده ، قرار است عبادتگاه جدیدی به نام «churmosquagogue » برپا شود که مسیحیان ، یهودیان و مسلمانان را زیر یک سقف قرار دهد.

سنگ بنای «خانه وحدت» در برلین در مراسمی در تاریخ 27 می گذاشته خواهد شد تا به این ترتیب پس از 10 سال برنامه ریزی و چهار سال ساخت و ساز نماد یک سرمایه گذاری جدید در همکاری و گفتگوی بین ادیان گذاشته شود.

این ساختمان 47 میلیون یورویی ، طراحی شده توسط معماران برلینی شامل یک کلیسا ، یک مسجد و یک کنیسه متصل به یک مکان اجتماعات مرکزی خواهد بود.

افراد با اعتقادات و مذاهب دیگر و حتی کسانی که دین خاصی ندارند به رویدادها و بحث های مختلف در سالن بزرگ دعوت خواهند شد.

رولاند استولته ، یک دین شناس مسیحی که به شروع پروژه کمک کرده است در این باره می گوید: ایده بسیار ساده است ؛ ما می خواستیم یک خانه نماز ،عبادت و یادگیری بسازیم ، جایی که این سه دین بتوانند در عین حفظ هویت خود با هم زندگی کنند.

«آندریاس ناچاما» ، خاخام یهودی که با همکاری یک کشیش و یک امام جماعت، این چشم انداز را به واقعیت تبدیل می کند ، گفت: راه های مختلفی برای رسیدن به خدا وجود دارد که همه آنها راه های خوبی هستند.

وی افزود: در خانه وحدت مسیحیان ، مسلمانان و یهودیان جداگانه عبادت می کنند ، اما برای تعطیلات مذهبی ، بزرگداشت ها و جشن ها با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

وی افزود: این چیزی بیش از یک نماد است. این آغاز دوره جدیدی است که ما نشان می دهیم هیچ نفرتی بین ما وجود ندارد.

«خانه وحدت» در محل کلیسای سنت پیتر در پتریپلاتز ساخته خواهد شد که در جنگ جهانی دوم آسیب دید و در سال 1964 تخریب شد. وقتی بیش از یک دهه پیش پایه های کلیسا کشف شد ، ساخت یک یادبود یا یک کلیسای جدید در این محل مورد توجه قرار گرفت.

استولته می گوید: اما ما می خواستیم نوع جدیدی از بناهای مقدس ایجاد كنیم كه آینه امروز برلین باشد.

دولت فدرال و ایالتی برلین با صرف 30 میلیون یورو در هزینه اجرای پروژه مشارکت داشته اند و 9 میلیون یورو دیگر از طریق کمک های مالی و جمع آوری کمک مالی تأمین شده است.

پیش بینی می شود کمپین جدیدی برای مشارکت ها که در ماه دسامبر راه اندازی شد ،کمبود مالی نزدیک به 8 میلیون یورو دیگر را پر کند.

به گقته استولته ، این پروژه به طور كلی توسط جوامع ایمانی و مردم پشتیبانی شده است ، اگرچه در چند سال اول این نگرانی وجود داشت كه ما مذاهب را با هم ترکیب می كنیم یا می خواهیم دین جدیدی ایجاد كنیم.

وی افزود: نهادهای مذهبی باید زبان و روش های جدیدی برای مرتبط بودن و ایجاد ارتباط پیدا کنند.

 

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: