۰

ورود یک هیئت از واتیکان به عراق برای زمینه سازی سفر پاپ

یک هیئت از واتیکان برای زمینه سازی سفر پاپ فرانسیس وارد استان ذی قار شد.
کد خبر: ۲۵۲۱۷۹
۰۹:۰۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، یک هیئت از واتیکان روز (یکشنبه سوم اسفند 1399) به دلیل سفر«پاپ فرانسیس» به استان ذی قار رسیدند.

منابع آگاه اعلام کرد: یک هیئت از واتیکان ساعاتی پیش برای زمینه سازی سفر پاپ که قرار است ماه مارس به شهر اور و الناصریه در عراق بیاید، وارد این استان شدند.

این منابع اعلام کردند: سرلشکر« عماد السیلاوی» فرمانده عملیات سومر و «حبیب النوفلی» اسقف ذی قار از این هیئت استقبال کردند.

در همین حال «اسماعیل الحدیدی» مشاور رئیس جمهوری عراق اعلام کرد: تصمیم ممنوعیت تردد هرگز بر برنامه سفر پاپ به عراق تاثیر نخواهد گذاشت.

الحدیدی افزود: شیوع ویروس کرونا و تدابیر شدید ممنوعیت به نظر نمی رسد که سفر پاپ را به تاخیر بیندازد. تدابیر استقبال و آماده سازی برای سفر پاپ درحال انجام است.

سفر پاپ به عراق را قرار است از 15 تا 18 اسفند 1399 مطابق با پنجم تا هشتم مارس 2021 میلادی انجام شود. براساس برنامه اعلام شده توسط واتیکان، پاپ روز جمعه 15 اسفند پس از رسیدن به فرودگاه بین المللی بغداد با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق دیدار می کند. روز شنبه 16 اسفند پاپ برای دیدار با آیت الله سیستانی به نجف اشرف خواهد رفت. روز یکشنبه 17 اسفند، پاپ به اربیل می رود و با مسئولان مذهبی منطقه کردستان دیدار می کند. وی روی دوشنبه 18 اسفند فرودگاه بین المللی بغداد را پس از مراسم خداحافظی به مقصد ایتالیا ترک خواهد کرد.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: