۰

مژه هایی شگفت انگیز و خارق العاده با این مواد جادویی

یکی از جذابیت‌های صورت داشتن مژه‌های پرپشت و ابرو‌های زیبا می‌باشد اگر به دنبال راهکاری برای تقویت مژه و ابرو‌های خود هستید بد نیست در ادامه با ما شوید تا روش‌های موثر برای تقویت مژه و همچنین اثر زرده تخم مرغ برای ابرو را بدانید.
کد خبر: ۲۵۲۱۳۷
۱۲:۴۵ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۹

«شیعه نیوز»: یکی از جذابیت‌های صورت داشتن مژه‌های پرپشت و ابرو‌های زیبا می‌باشد اگر به دنبال راهکاری برای تقویت مژه و ابرو‌های خود هستید بد نیست در ادامه با ما شوید تا روش‌های موثر برای تقویت مژه و همچنین اثر زرده تخم مرغ برای ابرو را بدانید.

زرده تخم مرغ برای ابرو

تخم مرغ یکی از مواد غذایی است که دارای مقدار زیادی پروتئین و همچنین انواع ویتامین از جمله ویتامین A، B و D و املاح معدنی است و با توجه به مقوی و نیروبخش بودن آن می‌توان از روغن زرده تخم مرغ برای تقویت قسمت‌های مختلف بدن از جمله ابرو، مژه و مو نیز بهره برد و بنا به در خواست‌های شما عزیزان طرز تهیه روغن این را در این مقاله توضیح خواهیم داد که بسیار ساده بوده و نیاز به دانش فنی خاصی نخواهد داشت.

طرز تهیه

چند عدد زرده تخم مرغ را بعد از جداسازی از سفیده در ظرفی ریخته، روی حرارت ملایم قرار دهید تا زرده کاملا بسوزد بعد از آن‌ها روغنی خارج می‌شود که برای جداسازی از زرده باید از پارچه نازکی استفاده کنید.

در ظرف درب دار ریخته و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

روش مصرف مرطوب کننده و ضد خشکی پوست صورت و بدن: هر گاه احساس خشکی در قسمت‌های مختلف بدن به ویژه پوست صورت دارید مقداری از روغن تهیه شده را بر روی قسمت‌های مختلف ماساژ دهید.

اگر قصد تقویت فولیکول‌های مو و همچنین ابرو و مژه را دارید این روغن یکی از بهترین گزینه هاست برای این کار ابتدا باید مژه و یا ابرو را با شامپو بچه شستشو و سپس با روغن چرب کنید. برای مو ابتدا از تمیزی مو‌ها اطمینان حاصل کرده و سپس زمینه سر را با روغن چرب کرده و سپس یک کلاه پلاستیکی روی سرتان بگذارید بطوریکه همه موهایتان را بپوشاند. اجازه بدهید این روغن۱ تا ۳ ساعت روی سرتان بماند. سپس موهایتان را با آب گرم و صابون گیاهی بشویید.

پیشگیری و درمان ریزش ابرو و مژه: این روغن میتواند به خوبی در پیاز موی ابرو و مژه نفوذ کرده و باعث جلوگیری از ریزش و همچنین رشد ابرو و مژه ریخته شود.

پرپشت شدن مژه با پوست لیمو ترش:

پوست لیمو ترش یکی از بهترین و موثرترین روش‌های پرپشت کردن مژه است که سرشار از ویتامین B و C، اسید فولیک و انواع مواد مغذی مورد نیاز برای افزایش رشد مژه می‌باشد. پوست لیمو ترش به تنهایی موثر است، اما برای تاثیرگذاری بیشتر و سریع‌تر می‌توانید از ترکیب روغن زیتون و کرچک به همراه آن استفاده کنید.

برای استفاده از این روش تمام مواد‌ها را با یکدیگر ترکیب کرده و قبل از خواب بر روی مژه هایتان بمالید، صبح پس از بیدار شدن از خواب می‌توانید مژه هایتان را با آب گرم شست و شو دهید.

افزایش رشد مژه با روغن نارگیل:

انواع روغن‌های گیاهی مانند نارگیل نیز تاثیر زیادی در افزایش رشد مژه دارند. شما باید با استفاده از پنبه و یا گوش پاک کن مقداری روغن نارگیل را بر روی مژه هایتان بمالید و پس از گذشت مدت زمان حدود ۱۰ دقیقه آن را با آب گرم شست و شو دهید. روزی ۱ الی ۲ مرتبه از روغن نارگیل استفاده کنید تا به هدفتان دست یابید.

تقویت مژه با روغن اسطوخودوس

یکی دیگر از روغن‌های گیاهی که می‌توانید بار تقویت مژه از آن استفاده کنید روغن اسطوخودوس می‌باشد. این روغن حاوی آنتی اکسیدان است که می‌تواند رادیکال‌های آزاد که باعث ریزش مژه می‌شوند را خنثی کند.

روغن اسطوخودوس به تنهایی تاثیرگذار است، اما بهتر است آن را با روغن نارگیل ترکیب کرده سپس بر روی مژه هایتان بمالید. استفاده از این روغن ۳ بار در هفته توصیه شده است.

منبع : طبیب کده

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: