۰

سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری عربستان در صنعت نظامی

رئیس مدیریت صنعت نظامی عربستان امروز (شنبه) اعلام کرد، این کشور قصد دارد تا در یک دهه آتی و به عنوان بخشی از برنامه‌هایش برای تقویت هزینه‌های نظامی بیش از ۲۰ میلیارد دلار در صنعت نظامی داخلی این کشور سرمایه‌گذاری کند.
کد خبر: ۲۵۲۰۳۵
۱۵:۵۹ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس مدیریت صنعت نظامی عربستان امروز (شنبه) اعلام کرد، این کشور قصد دارد تا در یک دهه آتی و به عنوان بخشی از برنامه‌هایش برای تقویت هزینه‌های نظامی بیش از ۲۰ میلیارد دلار در صنعت نظامی داخلی این کشور سرمایه‌گذاری کند.

 این کشور به دنبال توسعه و ساخت تسلیحات بیشتر و سیستم‌های نظامی داخلی است و می‌خواهد تا ۲۰۳۰، ۵۰ درصد از بودجه نظامی را به صورت محلی هزینه کند.

أحمد بن عبدالعزیز العوهلی، مدیر اداره کل صنایع نظامی عربستان در یک نشست خبری در ابوظبی گفت: دولت عربستان طرحی را در نظر گرفته است که بر اساس آن، ما بیش از ۱۰ میلیارد دلار در صنعت نظامی عربستان در یک دهه آتی سرمایه گذاری خواهیم کرد و مقادیر مساوی را نیز در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می‌کنیم.

وی همچنین گفت، دولت ریاض قصد دارد هزینه‌های تحقیق و توسعه نظامی را از ۰.۲ درصد به حدود چهار درصد هزینه‌های تسلیحاتی تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: