۰

اعلام فاجعه بزرگ در تگزاس/ میلیون ها نفر از دسترسی به آب محرومند

وقوع توفان مرگبار که به قطعی برق و آب و اختلال در تامین آب آشامیدنی برای میلیون ها نفر از اهالی تگزاس منجر شده است، رییس جمهوری آمریکا را مجبور کرده که از اعلام فاجعه بزرگ برای استفاده از منابع مالی بیشتر در این منطقه سخن بگوید.
کد خبر: ۲۵۲۰۲۶
۱۵:۳۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، بنابر گزارش روزنامه گاردین، جو بایدن که قرار است به این ایالت سفر کند، گفته، همان طوری که در رقابت های انتخاباتی گفتم قرار است رئیس جمهوری همه آمریکایی ها باشم. بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ در ایالت تگزاس رای نیاورد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: بایدن از تیم خود خواسته است درخواست اعلام فاجعه بزرگ را تسریع بخشند. در این صورت راه برای استفاده از منابع مالی بیشتر دولت فدرال هموار خواهد شد.

کاخ سفید سپس در بیانیه ای اعلام کرد که به اطلاع سرپرست سازمان مدیریت اضطراری فدرال رسانده است در صورتی که این سازمان بصورت رسمی درخواست کند چنین اقدامی تصویب خواهد شد.

ورود جبهه هوای سرد در تگزاس که به قطعی برق و معضلی اساسی برای گرمایش ساختمان ها منجر شده بود، اگر چه بالاخره مشکل برق سراسری در این ایالت رفع شد اما همچنان میلیون ها نفر بدون آب آشامیدنی سالم در این ایالت جنوبی آمریکا بسر می برند.

صبح جمعه حدود ۳۷۰ هزار خانوار آمریکایی در تگزاس، لوئیزیانا و می سی سی پی بدون برق بودند و میلیون ها نفر به دنبال خرابی لوله ها و زیرساخت ها در سراسر ایالت متحده مجبور به جوشاندن آب به منظور باکتری زدایی از آن شدند.

اعلام فاجعه بزرگ در تگزاس/ میلیون ها نفر از دسترسی به آب محرومند

اعلام فاجعه بزرگ در تگزاس/ میلیون ها نفر از دسترسی به آب محرومند

در شهر جکسون مرکز ایالت می سی سی بیشتر ۱۵۰ هزار ساکن این شهر پنجشنبه شب بدون آب ماندند و شهردار این شهر در یک کنفرانس خبری گفت ،با وجود تلاش برای پرکردن دوباره مخازن شهری ، این شهر برای تصفیه آب با کمبود مواد شیمیایی روبرو است.

در لوئیزیانا حدود یک میلیون از ساکنان این ایالت، روز پنجشنبه با خرابی ۹۸ سیستم تامین آب بدون آب سالم بودند.

شمار زیادی از مردم در تلاش برای گرم نگه داشتن خود، جان شان را از دست داده اند. در شهر ابیلین در غرب تگزاس و اطراف آن ، مقامات گفته اند که شش نفر، شامل یک پیرمرد ۶۰ ساله که در رختخواب خود جان باخته ، بر اثر سرما جان خود را از دست دادند. در منطقه هوستون ، یک خانواده در ماشین خود بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن به گام مرگ فرو رفتند.

هوای زمستانی باعث کمبود آب و غذا شده است. مشتریان یک سوپرمارکت در هوستون با قفسه های خالی از کالا مواجه شده اند.

در هوستون یک بیمارستان به دلیل قطع آب جراحی های غیر اضطراری را در روزهای پنجشنبه و جمعه لغو کرد.

به گزارش ایرنا کارشناسان صنعت آمریکا روز جمعه گفتند، ممکن است چند هفته طول بکشد تا پالایشگاه های نفت تگزاس که به دلیل توفان زمستانی به تعطیلی کشیده شده فعالیت عادی خود را آغاز کنند و همین امر سبب افزایش بهای سوخت در آمریکا می شود.

انتهای پیام

منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: