۰

دزدی از سوری ها به سبک "قسد"

استاندار الحسکه گفته است که شبه‌نظامیان قسد نفت سوریه را سرقت و قاچاق می‌کنند.
کد خبر: ۲۵۲۰۱۸
۱۴:۵۷ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، "غسان خلیل حلیم" طی گفت‌وگویی مطبوعاتی تصریح کرد، شبه‌نظامیان قسد به شیوه‌های مختلفی و با حمایت آمریکای اشغالگر "روزانه" حدود 140 هزار بشکه نفت را از چاه‌های مناطق تحت سیطره خود در الحسکه (شرق سوریه) سرقت می‌کنند.

خلیل درباره مقصد بشکه‌های نفت سرقت‌شده خاطرنشان کرد، اطلاعات تایید شده حاکی از وجود مخازنی در منطقه "طرامیش" در نزدیکی رود دجله در شهر "المالکیه" است که از آنجا نفت به عراق قاچاق می‌شود.

وی افزود تعداد زیادی مخزن نیز روزانه از طریق گذرگاه غیرقانونی "المحمودیه" به عراق عبور می‌کنند و مقادیر زیادی نیز به مناطق تحت اشغال تروریست‌ها منتقل می‌شوند و از طریق تاجران محلی نیز روزانه حدود 140 مخزن به مناطق تحت سیطره دولت ارسال می‌شود.

سوریه که در سال 2010 نزدیک به 360 هزار بشکه نفت در روز تولید می‌کند کشور صادرکننده نفت محسوب می‌شد در حالی‌که امروز به دلیل سیطره قسد بر مناطق نفت‌خیز که از پشتیبانی آمریکا برخوردار است و حتی امتناع آن از فروش نفت به دولت سوریه و اجرای قانون موسوم به "قیصر"، سوریه واردکننده نفت شده و در سایه تحریم‌های غربی، با مشکلات زیادی در تامین نفت مواجه شده است.

سوری‌ها از کمبود فرآورده‌های نفتی و صف بستن‌های طولانی به‌ویژه در فصول سرد سال رنج می‌برند در حالی‌که قسد ماهیانه معادل 150 میلیون دلار را از نفت سوریه تصاحب کرده و اهالی مناطقی که آمریکا و این گروه شبه‌نظامی در آنجا حضوری اشغالگرانه دارند، علاوه بر کمبود فرآورده‌های نفتی، از نبود کامل خدمات نیز رنج می‌برند.

این وضعیت را می‌توان سرقت ثروت‌های ملت سوریه، که از سرما و گرسنگی رنج می‌برند و قاچاق آنها به خارج از کشور تعریف کرد.

انتهای پیام

منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: