۰

افزایش ۲۵ درصدی بیماران آی سی یو/۸ روستا قرنطینه شدند

بندرعباس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افرایش 25 درصدی بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۱۹۳۱
۰۹:۴۴ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، حسین فرشیدی در خصوص وضعیت کرونا در هفته‌ای که گذشت، افزود: این هفته شمار بیماران حاد تنفسی بستری در استان ۲۷ درصد بیشتر از هفته قبل بود و شمار بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه هم ۲۵ درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه در این مدت افزایش ۴ برابری مرگ مثبت قطعی نسبت به هفته قبل ثبت شده است، اظهار کرد: موارد مثبت شناسایی شده بیماری کرونا و شمار تست‌های انجام شده هم به ترتیب ۵.۶ و ۳.۵ درصد بیشتر از هفته قبل بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: در دو هفته گذشته میانگین سنی بیماران شناسایی شده پایین‌تر بود که این زنگ خطری برای وجود و گسترش ویروس انگلیسی است.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته کرونا جان دو هرمزگانی را گرفت و ۸ روستای هرمزگان به دلیل شیوع بالای کرونا قرنطینه شد، تصریح کرد: در این مدت شمار فوتی‌های کرونا در استان هرمزگان به ۱۰۱۹ نفر رسید.

فرشیدی در خصوص روستاهای قرنطینه شده نیز عنوان کرد: این روستاها به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله ارتباط برخی از ساکنان با روستاهای خارج از استان و مناطق آلوده به ویروس کرونا، و شرکت در مراسم‌ها قرنطینه شدند.

وی بیان کرد: این روستاها گچوئیه و گزه در بستک، زیارت پارسیان، درواخانی، کیشی و کرمران در بندرخمیر، طاشکوئیه حاجی آباد و روستای کوران فین بندرعباس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه حضور حتی یک بیمار می‌تواند بیست یا ۳۰ نفر از ساکنان یک خانواده و روستا را مبتلا کند، اضافه کرد: علت اصلی طغیان بیماری و قرنطینه، حضور افراد ناقل و بیمار در مراسم‌های عروسی، عزا و یا دورهمی‌های خانوادگی و دسته جمعی بود که موجب انتقال به دیگران شده است.

انتهای پیام

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: