۰

نخست وزیر گرجستان استعفا کرد

نخست‌وزیر گرجستان اعلام کرد که به واسطه اختلاف با تیم خود در خصوص بازداشت یکی از رهبران مخالفان این کشور، از سمت خود استعفا کرده است.
کد خبر: ۲۵۱۸۵۶
۱۲:۰۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «گئورگی کاخاریا» نخست وزیر گرجستان امروز (پنجشنبه) طی یک کنفرانس خبری از استعفای خود به دلیل اختلاف‌نظر با تیم خود خبر دارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری ریانووستی، نخست‌وزیر گرجستان در خصوص دلیل استعفای خود توضیح داد که به واسطه اختلاف‌ نظر با تیم خود در خصوص مسئله باداشت «نیکا ملیا» چهره مخالف و رئیس حزب «جنبش اتحاد ملی» از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

وی طی اظهاراتی که از شبکه تلویزیونی «آیمدی» گفت: «دیروز، دادگاه بازداشت آقای ملیا را اقدامی پیشگیرانه خواند. این فردی است که هرگز احترام خاصی برای قوانین گرجستان قائل نیست و فردی است که در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۱۹ از شهروندان ما خواست که به پارلمان حمله کنند و شخص سازمان‌دهنده برای ورود غیرقانونی به پارلمان بود اما موضع قاطعانه من این است که اجرای عدالت برای یک شخص حتی اگر قانونی هم باشد، برای سلامت زندگی شهروندان ما خطرناک است و یا احتمال بروز تنش سیاسی را به همراه دارد».

وی سپس با اشاره به این موارد ادامه داد: «با توجه به این حقیقت که متأسفانه من نتوانستم با تیم خود در خصوص این موضوع به اجماع برسم، تصمیم گرفتم که از سمت خود استعفا کنم».

۲۹ ژوئن ۲۰۱۹ گروهی از معترضان گرجستان با تظاهرات در «تفلیس» پایتخت، به سیاست‌های دولت در صدور مجوز به هیأت روسی برای حضور در پارلمان گرجستان تظاهرات برپا کردند و مسکو را به دخالت در امور داخلی گرجستان متهم کردند که در نهایت این به خشونت کشیده شد و گروهی نیز زخمی شدند.

در جریان اعتراضات گروهی از معترضان تلاش کردند که وارد ساختمان پارلمان شوند که با مقاومت نیروهای پلیس مواجه شدند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: