۰

جمع‌آوری یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان زکات در سطح کشور

قزوین - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمع آوری بیش از یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان زکات در سطح کشور خبر داد و گفت: به احتمال زیاد این رقم تا پایان سال به ۱,۴۰۰ میلیارد تومان میرسد.
کد خبر: ۲۵۱۷۵۳
۱۴:۴۵ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سید مرتضی بختیاری در جلسه شورای زکات استان قزوین که پیش از ظهر چهارشنبه در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد اظهار کرد:
بعد از پیروزی انقلاب در روز ۲۳ بهمن ماه کمیته امداد به عنوان دومین نهاد بعد از کمیته انقلاب اسلامی تشکیل شد و با توجه به شخصیت حقوقی خود زیر نظر ولی فقیه خدمت می‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اذعان کرد: نگاه حضرت امام خمینی (ره) مبتنی بر نگاه غیردولتی به کمیته امداد و مردمی شدن این نهاد بود و امروز نیز بر اساس همین نگاه بلند، مردمی کردن امداد رسانی مهمترین اولویت ما و یکی از مأموریت‌های شورای زکات است.

وی افزود: برای کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال جاری حدود ۲۳ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که تاکنون حدود ۲۶ میلیارد جمع‌آوری شد و احتمالاً تا پایان سال جاری این تعداد نیز افزایش می‌یابد.

این مسئول ابراز کرد: طبق فعالیت شورای زکات استان‌ها و تفاهم نامه‌ای که با سازمان تبلیغات اسلامی انجام شد تمام روحانیون جوان مستقر در روستاها برای جمع آوری زکات با ما همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: پیش بینی ما برای جمع‌آوری زکات نقدی و غیرنقدی در سال جاری ۸۲۰ میلیارد تومان بود اما گزارشات موجود بیانگر این است که حدود هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان در حوزه زکات جمع‌آوری شده و به احتمال زیاد این رقم تا پایان سال جاری به ۱,۴۰۰ میلیارد تومان نیز می‌رسد.

بختیاری عنوان کرد: طی ۱۱ ماه گذشته ۹۷ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان کمک‌های مردم در کمیته امداد جمع‌آوری شد که این مشارکت مردم با توجه به شرایط کرونا بیشتر از سنوات گذشته بود.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان مواسات و همکاری مردم تنها به کمیته امداد در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی ۵۴۰ میلیارد تومان بود که نشان می‌دهد مردم همیشه پای کار مواسات هستند.

این مسئول ابراز کرد: توانمندسازی و ایجاد درآمد برای تهی‌دستان با حفظ کرامات انسانی مسئله‌ای بود که رهبر انقلاب از کمیته امداد انتظار داشتند و این امر نیز جز اولویت‌های کمیته امداد قرار گرفته است.

بختیاری بیان کرد: استان قزوین با ایجاد ۶ هزار و ۶۰۰ اشتغال برای مردم رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داد.

وی گفت: رسیدگی به ایتام به ویژه در بخش مسکن امری بسیار مهم است که ما تلاش کردیم در این حوزه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که تا سه سال آینده هیچ خانواده مددجویی بدون مسکن و هیچ یتیمی بدون حامی نباشد.

این مسئول در پایان تصریح کرد: سرانه حمایت از ایتام در استان ۷۰۰ هزار تومان برای هر یتیم و برای محسنین ۲۵۰ هزار تومان است که این امر بسیار قابل تقدیر از مردم استان است.

انتهای پیام

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: