۰
اسقف اعظم یونان:

مسیحیان ارتدکس و مسلمانان شیعه تفاهم نزدیک دارند

اسقف اعظم یونان در پاسخ به نامه آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه آورده است: ما تمایل شما برای فعالیت‌های مشترک برای دستیابی به راه حل‌های مذهبی برای کاهش بحران‌های جهانی را پیش‌بینی می‌کنیم زیرا مسیحیان ارتدکس و مسلمانان شیعه از نقطه تفاهم نزدیک‌تری بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۲۵۱۷۱۹
۱۲:۰۹ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، اسقف اعظم یونان در پاسخ به نامه آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه آورده است: ما تمایل شما برای فعالیت‌های مشترک برای دستیابی به راه حل‌های مذهبی برای کاهش بحران‌های جهانی را پیش‌بینی می‌کنیم زیرا مسیحیان ارتدکس و مسلمانان شیعه از نقطه تفاهم نزدیک‌تری بهره‌مند هستند.

از مرکز خبر حوزه در نامه اسقف اعظم یونان آمده است: از نامه متبرک شما در مورد مولود مسیح متشکریم شما خیلی مهربانانه محبت مسیحیان به اولین جامعه مسلمانان را هنگامی که امت در معرض خطر نابودی قرار داشتند، متذکر شدید.

نامه ادامه یافته است: امیدوارم که امروز نیز تمام مسیحیان در کل جهان همچنان همان نگرش را نسبت به جامعه مسلمان داشته باشند همانطور که در انجیل آمده است هر رفتاری را که دوست دارید دیگران با شما داشته باشند با آنان داشته باشید و به همان شیوه با آن‌ها رفتار کنید زیرا این قانون پیامبران است.

نامه حاکی است: بعلاوه به نظر می‌رسد زندگی و نگرش ( حضرت )علی بن ابی طالب, پسرانش حسن و حسین و به طور کلی تعالیم شیعه بیش از سایر رویکردهای مسلمان به آن قاعده طلایی نزدیک شده است.

در ادامه نامه تصریح شده‌است: به همین دلیل است که ما تمایل شما برای فعالیت‌های مشترک برای دستیابی به راه حل‌های مذهبی برای کاهش بحران‌های جهانی مانند جنگ‌ها، مشکل های زیست محیطی، بی احترامی و نفرت از مقدسات ادیان دیگر را پیش‌بینی می‌کنیم زیرا مسیحیان ارتدکس و مسلمانان شیعه از یک نقطه تفاهم متقابل و نزدیک‌تری نسبت به ادیان دیگر بهره مند هستند.

در خاتمه نامه آمده است: لطفا تسلیت من را برای ترور ژنرال قاسم سلیمانی بپذیرید و منتظر یک سال درخشان‌تر در ۲۰۲۱ باشید.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: