۰

افتتاح سه باشگاه ورزشی ویژه طلاب و روحانیون

حجت الاسلام مهدی پناهی گفت: در آینده ای نه چندان دور سه باشگاه تخصصی در رشته های ورزشی بدنسازی، تیراندازی و ورزش های رزمی را در فضای سه مسجد از مساجد شهرک پردیسان قم، ویژه طلاب و روحانیون افتتاح خواهیم نمود.
کد خبر: ۲۵۱۲۸۱
۱۲:۲۶ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام مهدی پناهی گفت: در آینده ای نه چندان دور سه باشگاه تخصصی در رشته های ورزشی بدنسازی، تیراندازی و ورزش های رزمی را در فضای سه مسجد از مساجد شهرک پردیسان قم، ویژه طلاب و روحانیون افتتاح خواهیم نمود.

مدیر امداد و سلامت حوزه های علمیه ضمن اشاره به اهمیت مقوله ورزش و تربیت بدنی در زندگی طلاب گفت: همه واقفیم که ورزش در سلامت روح و جسم و حتی در پیشرفت و ترقی اهل علم تأثیر مستقیم می تواند داشته باشد.

وی افزود: بزرگان حوزه نیز بر این امر تأکید فراوان دارند؛ تا جایی که مقام معظم رهبری می فرمایند طلاب را باید وادار به انجام ورزش نمود.

حجت الاسلام پناهی خاطرنشان کرد: اداره تربیت بدنی حوزه در اولین برنامه ای که در چند ماه اخیر داشته دیدار نخبگان ورزشی حوزه های علمیه با مدیر حوزه را برگزار نمود.

وی افزود: سامانه ورزش حوزه در حال طراحی است و در همین روزها رونمایی خواهد شد.

مدیر امداد و سلامت حوزه های علمیه گفت: در عرصه ورزش تاکنون توانسته ایم بالغ بر ۶۰۰ نفر طلبه و روحانی را که در امر ورزش حرفی برای گفتن دارند و حائز رتبه ها و مقام های قهرمانی در سطوح مختلف هستند شناسایی کنیم.

وی تصریح کرد: هیئت اندیشه ورز اساتید صاحب رأی در حوزه ورزش که همه از طلاب و روحانیون هستند تشکیل شده است.

حجت الاسلام پناهی اظهار کرد: تدوین آیین نامه تشکیل هیئت های ورزشی مدارس علمیه نیز یکی دیگر از برنامه های این مدیریت بوده که به تصویب نیز رسیده است؛ در برخی رشته های ورزشی نظیر کوهنوردی این هیئت ها تشکلیل شده اند.

وی عنوان داشت: یکی از اعضای هیئت اندیشه ورز تربیت بدنی حوزه از داوران مطرح در سطح کشور و در رشته ورزشی فوتبال است و سایر آنان نیز تاکنون حائز مقام و رتبه های مختلف در سطوح کشوری و بین المللی بوده اند.

مدیر امداد و سلامت حوزه های علمیه گفت: صعود به هلیله کوه قم به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از برنامه های هیئت کوهنوردی حوزه علمیه قم بوده است.

وی بیان داشت: بنای ما بر این است که زیرساخت های ورزشی را طوری فراهم کنیم که طلاب بتوانند در کنار تحصیل علم به حضور در جشنواره های ورزشی بپردازند و به این ترتیب بیش از پیش به امر ورزش ترغیب شوند.

حجت الاسلام پناهی گفت: امیدواریم با تقویت جایگاه ورزش در حوزه های علمیه، طلاب در محافل ورزشی حضور پررنگ تری پیدا کنند و علاوه بر سلامت جسمانی خود آنان، تأثیرات فرهنگی بیشتری بر جامعه ورزشی داشته باشند.

وی اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که رسانه های مختلف مرتبط با حوزه های علمیه به فعالیت های و تجربیات ورزشکاران حوزوی بپردازند؛ ورزشکاران و مربیانی شاخص و حرفه ای در حوزه های علمیه حضور دارند و جا دارد نسبت به معرفی آن ها اقدام شود.

مدیر امداد و سلامت حوزه در پایان خاطرنشان کرد: در آینده ای نه چندان دور سه باشگاه تخصصی در رشته های ورزشی بدنسازی، تیراندازی و ورزش های رزمی را در فضای سه مسجد در شهرک پردیسان قم، ویژه طلاب و روحانیون افتتاح خواهیم نمود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: