۰

انعکاس انقلاب فوریه ملت بحرین در رسانه های بین المللی

رسانه های بین المللی با انعکاس دهمین سالروز انقلاب فوریه ملت بحرین گزارش داد: آل خلیفه اعتراض های مردمی را با پشتیبانی نیروهای سعودی و اماراتی سرکوب کرده است و بازداشت و اعدام معترضان را ادامه می دهد.
کد خبر: ۲۵۱۲۳۵
۰۹:۵۴ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رسانه های بین المللی به مناسبت دهمین سالروز انتفاضه ملت بحرین به انعکاس فعالیت ها و برنامه های مختلف بحرینی ها در این روز اقدام کردند. ملت بحرین انتفاضه خود را با موج بهار عربی در 14 فوریه سال 2011 میلادی آغاز کردند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با عنوان « پس از گذشت 10 سال از اعتراض ها، بحرین امیدوار به التیام زخم های انتفاضه است» اعلام کرد: 10 سال از حرکت اعتراضی در بحرین می گذرد. «سلمان حمد خلیفه» ولیعهد و نخست وزیر بحرین تلاش می کند تا اصلاحات را اجرا کند و از پیامدهای دردناک انتفاضه مردمی عبور کند، اما زخم ها عمیق است.

در این گزارش آمده است: میدان اللولوة در منامه محل تجمع های اعتراض آمیز مردم بحرین است. آل خلیفه با پشتیبانی نیروهای عربستانی به سرکوب این اعتراض ها اقدام کرده است. به طوری که انتفاضه 2011 میلادی با سرکوب خونین تظاهرکنندگان که بیشتر آنها شیعیان بودند، به پایان رسید. معترضان خواستار یک دولت منتخب و دموکرات بودند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: مقامات بحرین به حرکت های مردمی حمله کردند. این حرکت ها را برنامه ایرانی دانستند. آنها همچنین فعالیت احزاب مخالف را ممنوع کردندو شهروندان بحرینی را به دادگاه های نظامی کشیدند. دهها نفر از فعالان سیاسی را به زندان انداختند. این اقدامات با انتقادات شدید بین المللی همراه بود، اما آل خلیفه بی توجه به این انتقادات سرکوب های خود را ادامه داده و می دهد.

خبرگزاری «دویچه وله» آلمان نیز به بخش هایی از گزارش سازمان عفو بین الملل اشاره دارد که پس از گذشت 10 سال از انتفاضه مردمی در بحرین و افزایش بی عدالتی سیستماتیک، آزار و اذیت سیاسی به طور عملی فضای فعالیت مسالمت آمیز و آزادی بیان را بسته است.

این خبرگزاری به نقل از منابع آگاه نوشت: ولیعهد بحرین برای حل بحران سیاسی در این کشور ه دلیل تکیه بر همسایه عربستانی خود با موانعی رو به رو خواهد شد. عربستان به همراه امارات متحده عربی در سال 2011 میلادی برای سرکوب مردم بحرین به کمک آل خلیفه آمد. عربستان هنوز بودجه آن را تامین می کند و تمایلی به اجرای اصلاحات دموکراتیک ندارد.

دویچه وله گزارش داد: به دنبال روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا این انتظار وجود دارد که آمریکا نقض حقوق بشر در سراسر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را زیر ذره بین قرار دهد.

آل خلیفه با نزدیک شدن به دهمین سالروز انتفاضه مردمی بحرین سرکوب ها، بازداشت ها و محاکمه ها را افزایش داد، به طوری که در چند روز گذشته بیش از 11 نوجوان بحرینی را به منظور جلوگیری از حرکت ها و فعالیت ها و تظاهرات های مردمی دستگیر کرد.

 

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: