۰

همدستی توئیتر با آل سعود برای حذف مخالفان

توئیتر تیک آبی احراز هویت را از حساب تعدادی از اصلاح طلبان، فعالان و منتقدان آل سعود حذف کرد.
کد خبر: ۲۵۰۹۷۰
۰۹:۰۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، توئیتر تیک آبی احراز هویت را از حساب تعدادی از زندانیان سیاسی عربستان از جمله «شیخ علی العمری» و «شیخ عوض القرنی» از شخصیت های دینی که به دلیل انتقاد از سیاست های آل سعود بازداشت شدند، حذف کرد.

علی العمری و القرنی در سال 2017 میلادی در حمله پاکسازی علیه اصلاح طلبان، فعالان و منتقدان دولت توسط «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان بازداشت شدند.

میدل ایست در گزارش خود آورده است: تحرکات توئیتر تعدادی از فعالان عربستانی در زمینه حقوق بشر را در برمی گیرد. این فعالان نزدیک به چهار سال پیش در برنامه ولیعهد عربستان که برای از بین بردن مخالف ها طراحی شده بود، بازداشت شدند.

توئیتر حساب های «محسن خالد المحاویش» و «خالد الکامی» روزنامه نگار را در این حمله پاکسازی سال 2017 میلادی حذف کردند. همچنین توئیتر حساب «عصام الزامل» کارشناس اقتصادی و زندانی سیاسی عربستانی را به حالت تعلیق درآورده است.

در این گزارش آمده است: القرنی، واعظ، استاد دانشگاه و نویسنده در سپتامبر 2017 میلادی به همراه العمری و «سلمان العودة» عالم دینی مشهور اهل تسنن بازداشت شدند. همه آنها با مجازات اعدام روبه رو هستند.

میدل ایست اعلام کرد: علت بازداشت این علمای دینی تایید نکردن سیاست بن سلمان علیه قطر بود. قطر تا ماه گذشته از سوی عربستان و برخی از کشورهای متحد مورد تحریم قرار گرفته بود.

«عبدالله العوده» مدیر مطالعات مرکز «دموکراسی به منظور جهان عرب امروز» گفت: اقدام توئیتر غیر ضروری است.

وی گفت: اگرچخ سیاست حذف حساب های خاموش وجود دارد. اما با کسانی که به زور ناپدید شدن یا بازداشت می شوند باید به عنوان یک استثنا رفتار شود. وضعیت آنها خارج از کنترل شان است.

العوده، فرزند سلمان العوده است که حساب توئیتر وی درحال تاییر است و بیش از 13 میلیون نفر آن را دنبال می کنند.

در این گزارش آمده است: بسیاری از فعالان شبکه های اجتماعی در عربستان از برنامه های توئیتری مورد حمایت آل سعود که حساب های آنها را هدف قرار می دهد، شکایت دارند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: