۰

افشای جزئیات جدید از قتل محافظ ملک سلمان

مجتهد فعال توئیتری معروف عربستان جزئیات جدید و مهمی را درباره حادثه قتل محافظ سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان فاش کرد.
کد خبر: ۲۵۰۶۹۸
۱۵:۲۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، جزئیات تکان دهنده جدیدی را در مورد حادثه کشته شدن سرلشکر «عبدالعزیز الفغم »، محافظ شخصی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان در سال 2019 را فاش کرد.

مجتهد افشاگر معروف سعودی در حساب توئیتر خود جزئیات تکان‌دهنده‌ای در خصوص کشته شدن « ممدوح بن مشعل آل علی» عضو سابق شورای سعودی و کسی که به گفته مقامات باعث کشته شدن عبدالعزیز الفغم پس از یک اختلاف شخصی شد، را نیز فاش کرد.

مجتهد در توئیتر خود نوشت که « محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی از کالبد شکافی جسم ممدوح در سردخانه ممانعت کرد و پس از مدتی از خانواده آل علی خواسته شد تا به مسجدی در حومه جده بیایند و در آنجا برای میت نماز بخوانند.

مجتهد در ادامه افزود: جسد ممدوح را در یک تابوت بسته آوردند و هیچ‌کس نمی‌دانست چه چیزی در داخل آن تابوت وجود داشت و مقامات امنیتی سعودی به خانواده ممدوح اجازه دادند تنها بر روی جسد میت نماز بخوانند بدون اینکه هویت جسد در داخل تابوت مشخص باشد.

افشاگر اسرار آل سعود تاکید کرد: نیروهای امنیتی سعودی تابوت را حمل کردند و به خانواده ممدوح اجازه همراهی را ندادند و هیچ کسی نمی‌داند در داخل آن قبر جنازه‌ای دفن شده یا تنها برای سکوت خانواده ممدوح آل علی این اقدامات صورت گرفته است.

مجتهد در ادامه خاطرنشان کرد که مقامات امنیتی سعودی از پدر ممدوح آل علی خواستند تا ادعا کند که با دستان خود پسرش را دفن کرده و در مورد جزئیات تشییع پیکر پسرش اغراق کند.

وی خاطرنشان کرد: آیا پدر ممدوح تحت فشار مقامات امنیتی سعودی یا به دلیل حرص و طمع به پول و خواسته‌های دنیوی این جزئیات را اعلام کرده است ، یا یک حیله برای فریب بن سلمان است تا انتقام پسرش را بگیرد؟ ولی چرا پس از آن به ستایش ملک سلمان و پسرش محمد ادامه داد؟

عبدالعزیز الفغم از آموزش دیده‌ترین و برجسته ترین افسران گارد پادشاهی عربستان محسوب می‌شد. او ابتدا محافظ شخصی ملک عبدالله بود و همه جا او را همراهی می‌کرد به طوری که به او «سایه پادشاه» لقب داده بودند. پس از درگذشت ملک عبدالله، شاه جدید ملک سلمان از الفغم خواست محافظ شخصی‌اش باشد و حتی از ملک عبدالله هم بیشتر او را به خود نزدیک کرد.

 

الفغم وابسته به گارد پادشاهی بوده و این حادثه در جریان دیدار وی با دوستش به نام «ترکی بن عبدالعزیز السبتی» در استان جده صورت گرفت و اینکه زمانی که این دو با یکدیگر دیدار می‌کردند یکی دیگر از دوستانشان به نام ممدوح بن مشعل آل علی وارد شد و با آنها صحبت کرد. صحبتهای بین آنها بالا گرفت و ممدوح از خانه خارج شده و با سلاح خود به داخل خانه بازگشت.

ممدوح به سمت الفغم شلیک کرد که به دنبال آن برادر صاحب خانه و کارگر وی نیز مجروح شدند. در زمان حضور نیروهای امنیتی، مجرم به سمت آنها شلیک کرده و حاضر به تسلیم نشد. در جریان این درگیری فرد مجرم به دست نیروهای امنیتی کشته شد. عبدالعزیز الفغم به بیمارستان منتقل شد اما به دلیل شدت جراحات وارده کشته شد. هم چنین در جریان درگیری مذکور 5 تن از نیروهای امنیتی مجروح شدند.

بسیاری از ناظران روایت رسمی پیرامون قتل المفغم را مبهم و رازآلود دانستند و گفتند با شیوه زندگی محافظ شخصی به ویژه در کشورهای دیکتاتوری همخوانی ندارد.

کاربران شبکه توئیتر به صورت گسترده‌ای به اظهار نظر در خصوص این واقعه پرداخته‌اند. آنها بیشتر فرضیه ترور را مطرح می‌کنند و با ابهاماتی که در خصوص این پرونده وجود دارد فرضیه اختلافات شخصی و کشته شدن محافظ پادشاه سعودی بر اثر یک مجادله کلامی را رد می‌کنند.

برخی از ناظران نیز حضور نیروهای امنیتی را زیر سوال بردند. آنها گفتند اگر قاتل قصد کشتن مقتول را داشت بهتر بود خارج از خانه منتظرش بماند و اگر قصد نداشت چرا مسلح بود؟ نیروهای امنیتی چگونه به این سرعت خود را به نزدیکی منزل مذکور رساندند و قصه منتشر شده در خصوص کشته شدن الفغم قانع کننده نیست. کشتن قاتل باعث می‌شود این پرونده سریعا بسته شود و این مسأله مشکوک است؛ چراکه چگونه ممکن است که به محض وقوع جرم نیروهای امنیتی در خارج منزل حاضر می شوند‌.

چند روز پس از این حادثه، ریاست گارد سلطنتی تصمیم گرفت «سعد بن مسفر بن بداح القحطانی» را به عنوان فرمانده نیروی گارد ویژه برای جانشینی سرلشکر الفغم منصوب کند و انتصاب وی شک و تردیدهای مربوط به ترور الفغم را تقویت کرد.

همچنین «سعید بن ناصر الغامدی» ، محقق و دانشمند مخالف سعودی ، روایت رسمی قتل المفغم را زیر سوال برد.وی اعلام کرد که روایت کشته شدن سرلشکر عبدالعزیز الفغم به عنوان محافظ ملک سلمان بن عبدالعزیز شوکه کننده است.

الغامدی در حساب رسمی توئیتر خود گفت: به نظر من روزی فرا می‌رسد که حقیقت آشکار می‌شود و برای عاملان این جنایت یک شوک خواهد بود و کسانی که عاملان این جنایت را می‌شناسند و سکوت کرده‌اند رسوا خواهند شد.

وی افزود: شاید برخی از سرویس‌های اطلاعاتی بین‌‌المللی حقیقت را فاش کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: