۰

راهکارهایی برای رفع اشتباهات آشپزی

برای همه‌ی ما پیش می‌آید که در حین آشپزی خرابکاری کنیم؛ اما همیشه راه‌هایی برای رفع این خطا‌ها و مسلط شدن بر اوضاع وجود دارد.
کد خبر: ۲۵۰۰۷۷
۰۹:۳۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

شیعه نیوز: در آشپزخانه همیشه همه چیز بر وفق مراد نیست. گاهی سبزیجات را بیش از اندازه می‌پزید، گاهی پاستا‌ها را خمیر می‌کنید، گاهی نان را می‌سوزانید، گاهی سوپ را شور می‌کنید و غیره. برای همه‌ی ما پیش می‌آید که در حین آشپزی خرابکاری کنیم؛ اما همیشه راه‌هایی برای رفع این خطا‌ها و مسلط شدن بر اوضاع وجود دارد. لطفاً مطالعه‌ی این مطلب کوتاه را از دست ندهید.

پاستا‌هایی که بیش از اندازه جوشیده‌اند

بلافاصله پاستا‌ها را آبکش کنید و داخل آب یخ بریزید. یا اینکه آن‌ها را به مدت چند دقیقه زیر آب سرد بگیرید تا روند پخته شدن متوقف شده و نشاسته‌ی آن‌ها سفت شود. سپس آن‌ها را با سس و مایه‌ای که آماده کرده‌اید گرم کنید. توجه داشته باشید که آب لیمو نیز باعث سفتی پاستا می‌شود.

نان بیات

با دست و یا آبپاش کمی آب روی نان بپاشید و آن را داخل کیسه‌ی مخصوص نان گذاشته و به مدت ۵ ثانیه در ماکروویو قرار دهید. یا اینکه می‌توانید نان‌ها را داخل کاغذ آلومینیوم پیچیده و به مدت ده دقیقه در فر (۲۵۰ درجه) قرار دهید.

اگر ماهی‌تان خشک از آب درآمد بهتر است ترکیبی از آب لیموترش و کره را روی

آن بمالید سپس مقداری گشنیز خردشده روی آن بریزید. این سس و سبزی

معطری مانند گشنیز باعث طراوت و طعم‌دهی ماهی می‌شود

نان سوخته

قسمت‌های سوخته را جدا کنید. مقداری روغن زیتون به نان بمالید و مقداری پنیر پارمسان بزنید یا کمی سبزیجات یا گوشت مانند «کروستینی» سرو کنید. کروستینی نوعی پیش غذای ایتالیایی ساده و خوشمزه است که به راحتی تهیه می‌شود. می‌توانید طرز تهیه‌ی دقیق آن را در اینترنت جستجو کنید.

سبزیجاتی که زیادی پخته‌اند

خیلی زود آن‌ها را زیر آب سرد بگیرید و سپس به صورت ملایم گرمشان کنید. اگر با آب مرغ یا گوشت گرمشان کنید بهتر است. مقداری آب لیمو یا آب لیموترش روی آن‌ها بریزید و سرو کنید.

ماکارونی به هم چسبیده

بلافاصله آبکش کرده و خنکشان کنید. سپس رشته‌ها را در ماهی‌تابه ریخته و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن‌ها اضافه کرده و تا زمانی که روی حرارت گرم می‌شوند مخلوطشان کنید.

سوپ شور

یک عدد سیب‌زمینی خام و پوست‌کنده به داخل سوپ بیندازید. نشاسته نمک زیاد را جذب می‌کند. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد سیب‌زمینی را از سوپ خارج کنید.

زمانی که میوه‌هایتان زیادی رسیده‌اند به طوری که برای سالاد میوه هم مناسب نیستند می‌توانید آن‌ها پوره کرده و در کنار دسر یا کیک و ... سرو کنید

برگ‌های پلاسیده

زمانی که سبزی خوردن یا کاهویتان پلاسیده می‌شود آن‌ها را در آب خیلی سرد (نه آب یخ زده) بیندازید و سپس داخل یک دستمال مرطوب پیچیده و داخل یخچال قرار دهید.

ماهی خشک

اگر ماهی‌تان خشک از آب درآمد بهتر است ترکیبی از آب لیموترش و کره را روی آن بمالید سپس مقداری گشنیز خردشده روی آن بریزید. این سس و سبزی معطری مانند گشنیز باعث طراوت و طعم‌دهی ماهی می‌شود.

میوه‌هایی که زیادی رسیده‌اند

زمانی که میوه‌هایتان زیادی رسیده‌اند به طوری که برای سالاد میوه هم مناسب نیستند می‌توانید آن‌ها پوره کرده و در کنار دسر یا کیک و ... سرو کنید.

منبع: تبیان

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: