۰

امسال روز مادر و روز زن چندمه

میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در ایران به عنوان روز مادر و روز زن نامگذاری شده و همه ساله مردم در این روز مقام شامخ مادر و زن را گرامی میدارند.
کد خبر: ۲۴۹۸۸۱
۱۴:۱۲ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۹

شیعه نیوز: از روز ازل و خلقت انسان، مقام مادر جایگاه والایی در بین هر قوم و نژاد و ملتی، با هر آداب و آیینی داشته است. نام مادر همواره بر صدر اوراق تاریخ خواهد درخشید و مهر و عطوفتش همیشه در اذهان تداعی خواهد شد طوری که با بردن نام مادرقلب کوچک و بزرگ سرشار از شور و حرارت و مهر و الفت می شود و پر تپش تر می زند. در ایران اسلامی روز ولادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) به عنوان روز مادر نام گرفته تا زنان و مادران این مرز و بوم از او درس ایمان، فداکاری و مهربانی بیاموزند. اگر می خواهید بدانید روز مادر امسال چه روزی است، با ما در این بخش همراه شوید.

تاریخ دقیق روز مادر در تقویم 99
همانطور که گفتیم روز مادر در ایران روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) 20 جمادی الثانی می باشد اما به علت قمری بودن تاریخ تولد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) روز مادر در تاریخ هجری شمسی ثابت نیست. امسال روز مادر در تقویم ایران چه روزی است؟

تاریخ شمسی روز مادر 1399 در ایران مصادف است با :
چهارشنبه، 15 بهمن [ دَلو ] 1399 ، 15 / 11 / 1399

تاریخ قمری روز مادر 99 در تقویم قمری 1442 مصادف است با :
20 جمادی الثانی 1442 ، 20 / 6 / 1442

تاریخ روز مادر 99 در تقویم میلادی 2021 مصادف است با :
2021 February 3 , Wednesday ، 3 - 2 – 2021

چرا میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها)، روز زن است؟
حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) دختر پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (صل الله علیه و آله و سلم) آخرین پیامبر مسلمانان هستند که روز تولد آن حضرت روز زن نام گرفته است، اما چرا میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها)، روز زن نام گرفته است؟

علت این امر را باید در شخصیت حضرت زهرا جستجو نمود. حضرت فاطمه(سلام الله علیها) تربیت شده مکتب پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم) و یک اسوه به تمام معنا در عرصه عشق و عبادت به خدا، خدمت به مردم، عفاف و پاکدامنی، خانه داری و تربیت فرزند، صحنه های سیاسی و اجتماعی و ... است. ایشان از باب مادر بهترین مادر و از باب زن و همسر نمونه بارز بهترین همسر است، به طوری که حضرت علی (علیه السلام) می فرمایند:لطف فاطمه (سلام الله علیها) یک لحظه از من دریغ نشد و حتی او یک لحظه از من خواسته ای نداشت.

45 عکس پروفایل و زیباترین عکس نوشته تبریک روز مادر

حضرت زهرا (سلام الله علیها) نه تنها مادری دلسوز برای فرزندان خود بود بلکه مانند مادری دلسوز رسول خدا (صل الله علیه و آله و سلم) را در آغوش می گرفت، از او نگهداری می کرد، زخم هایش را مرهم می گذاشت رنج ها و دردهایش را کاهش می داد و ایشان گام به گام همراه پدر بزرگوارشان حضرت محمد(صل الله علیه و آله و سلم) حرکت می کرد و در تمام سختی ها با پدر شریک بود. به همین دلیل پیامبر گرامی اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) به او لقب " اُم ابیها " داده است، یعنی زنی که برای پدرش همچون مادر بود.

روز ولادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) به عنوان روز مادر نام گرفته تا زنان و مادران این مرز و بوم از او درس ایمان، فداکاری و مهربانی بیاموزند چرا که تمام خصوصیاتی که باید زن نمونه از دیدگاه اسلام داشته باشد، حضرت فاطمه (سلام الله علیها) داشت.

منزلت مادر:
حضرت محمد صلی الله علیه و آله درباره مقام و منزلت حقیقی مادر می فرمایند:

الجنة تحت اقدام الامهات ; بهشت زیر پای مادران است.» ( کنز العمال، ج 16، ص 461، ح 45439؛ مستدرک الوسائل، ج 15، ص 180 )

«تحت اقدام الامهات روضة من ریاض الجنة; جای قدمهای مادران باغی از باغهای بهشت است .» ( میزان الحکمه :ح 22691 )

نکته :

روز مادر مثل روز زن یک مناسبت جهانی نیست و کشور های مختلف جهان تاریخ های متفاوتی را به عنوان روز زن و روز مادر جشن می گیرند.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: