۵

انتقاد روحانیون از اظهارات جنجالی یک روحانی علیه روحانی

محمود صلواتی، عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم و محمدتقی فاضل میبدی، مدرس دانشگاه و حوزه به اظهارات یک روحانی در شبکه چهار علیه رئیس جمهور واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۲۴۹۶۴۴
۱۳:۲۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، محمود صلواتی، عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم و محمدتقی فاضل میبدی، مدرس دانشگاه و حوزه به اظهارات یک روحانی در شبکه چهار علیه رئیس جمهور واکنش نشان دادند.

حجت الاسلام و المسلمین محمود صلواتی، عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم و از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی گفت: باید بپذیریم که مسئولان در حال خدمت به کشور و مردم هستند و اگر ضعف و نارسایی های هم هست، باید از زوایای مختلف به آن نگریست و دنبال علت ها رفت، نه این که با قضاوت های عجولانه، مسئولان را به خیانت و کم کاری متهم کنیم. وی ادامه داد: اینکه فردی با لباس روحانیت در صدا و سیمای جمهوری اسلامی با ادبیات زننده به منتخب مردم توهین کند، جای تاسف دارد. صدا و سیما در حالی اجازه چنین اهانتی را به این فرد داده که آقای دکتر روحانی دارای سابقه طولانی در انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی، شورای عالی امنیت ملی و سایر مناصب حساس را دارد.

صلواتی ادامه داد: روحانیت همان گونه که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اصلی را ایفا کردند، در تداوم و موفقیت انقلاب نیز رسالت و نقش اول را بر عهده دارند، بنابراین، باید مراقب باشیم عده ای در لباس روحانیت با ورود به کشمکش های جناحی و سیاسی، دستاوردهای انقلاب اسلامی را به فنا ندهند. وی در ادامه گفت: برای پیروزی انقلاب اسلامی، تلاش های زیادی صورت گرفت، تعداد زیادی اعم از روحانیون، فعالان سیاسی و مردم در دوران رژیم طاغوت برای پیروزی انقلاب، شکنجه، تبعید و زندانی شده و عده ای نیز اعدام و یا محکوم به حبس های طولانی شدند.

بنده نیز از جمله افرادی بودم که برای پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت دین و اخلاق، به حبس ابد محکوم شده و چهار سال نیز حبس کشیدم که در چنین روزهایی، به عنوان آخرین زندانی سیاسی در آستانه پیروزی انقلاب آزاد شدم.

چرا قوه قضاییه به عنوان مدعی‌العموم به ماجرای توهین به رییس جمهور ورود نمی‌کند؟

بعد از اظهارات نامناسب در مورد رییس‌جمهور در برنامه زاویه شبکه چهار تلویزیون که منجر به ایجاد حواشی بسیاری شد، عده‌ای معتقدند که باید قوه‌قضاییه به عنوان مدعی‌العموم به این موضوع ورود کند؛ اما بر اساس قانون دادستان نمی‌تواند بدون اعلام شکایت از ناحیه شاکی خصوصی دستور تعقیب و رسیدگی صادر کند. سردبیر خبرگزاری میزان در پاسخ به این مطالبه که چرا قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم به ماجرای توهین به رییس جمهور در برنامه زاویه شبکه چهار ورود نمی‌کند در صفحه توییتر خود نوشت: «بعد از اظهارات نامناسب درمورد رئیس‌جمهور در برنامه تلویزیونی، برخی مطالبه می کنند قوه‌قضاییه بعنوان مدعی‌العموم ورود کند. احتمالا قانون جدید کاهش‌ مجازات‌ حبس‌تعزیری را نخوانده‌اند. براساس قانون دادستان نمی‌تواند بدون اعلام شکایت از ناحیه شاکی خصوصی دستور تعقیب و رسیدگی صادر کند. با توجه به قانون جدید، دایره شمول جرائم قابل گذشت توسعه یافته و برخی از مواد ق. م. ا از جمله ماده ۶۰۹ با عنوان هتک حرمت مقامات رسمی کشور در زمره جرائم قابل گذشت قرار گرفته و در این جرایم ورود و رسیدگی قوه قضاییه نیازمند شکایت رسمی از ناحیه مقامات مذکور است.»

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
نظرات بینندگان
بای
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
قانون گذار وبی قانونی خیلی بد است هرچه بگندد نمک می زنند وای به وقتی که بگندد نمک ..سرباز باشیم نه سربار .آقای میر سلیم بیشتر فکر کن و سپاس از برادر عزیز آقا محسن رضایی .عنابستانی توبه کن مجلس را فدای یک نماینده قانون گریز نکنیم عدالت را اجرا کنید ..پر رو و چقدر خودخواهانه لنگ کفش شهدا هم نیستی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
این دو نفر شدند روحانیون؟؟ حرف اون اقا درست بود فقط شکل بیانش اشتباه بود گندی که هم حزبی این معترضین توی کشور زده رو با هیچ چیزی نمیشه پاک کرد
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
بیشتر به یک فیلم از پیش طراحی شده شبیهه ... یک روحانی بدون پروا در برنامه زنده بدون درنظر گرفتن عواقب کار چنین صحبتی میکنه ؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
بنظرم منظور روحانی توهین نبوده بلکه می خواسته صدای اعتراض بی مسولیتی شنیده شه تو این چند سال دایم همه از دولت خواستند که به امور مردم توجه کنه اما کو گوش شنوا خوب نتیجه اش همین میشه اگه واقعا روحانی ناراحت شده یه کاری بکنه نه اینکه طلبکار باشه
حکیم زاده ابوطالب
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
برادران گرامی بخصوص صداوسیما به مقام دوم کشور توهین کردن جرم است. چرا قوه قضائیه به اینموضوعات خانمان سوز وارد نمی کند. آقایان قوه قضائیه شعار دادن هیچ فایده ندارد باید عمل کرد. امروز به رییس جمهور توهین می کنند فردا به مجلس، پس فردا به قوه قضائیه، خدای ناخواسته به رهبری هم می رسد. جلوی این معضل اجتماعی را بگیرند. برای وحدت یکپارچگی ملت مضر است.