۰

درخواست آزادی شیخ زکزاکی و همسرش پس از ابتلا به کرونا

انجمن اسلامی حقوق بشر در لندن از رئیس‌جمهور نیجریه و سازمان ملل درخواست کرد با توجه به ابتلای همسر شیخ زکراکی به کرونا هر چه سریع‌تر آن‌ها را از زندان آزاد کنند.
کد خبر: ۲۴۹۵۰۲
۱۰:۵۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، انجمن اسلامی حقوق بشر در لندن از رئیس‌جمهور نیجریه و سازمان ملل درخواست کرد با توجه به ابتلای همسر شیخ زکراکی به کرونا هر چه سریع‌تر آن‌ها را از زندان آزاد کنند.

در پی مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش کرونای همسر شیخ زکزاکی، این انجمن با ارسال نامه‌ای به محمد بوهاری، رئیس‌جمهور نیجریه از او خواسته است تا رهبر جنبش اسلامی و همسرش را که به طور غیرقانونی بازداشت شده‌اند آزاد کند.

این انجمن همزمان طی نامه‌ای به سازمان ملل متحد درخواست کرده است که این نهاد بین‌المللی برای انجام این موضوع بر دولت نیجریه فشار آورد.

هفته گذشته نتیجه آزمایش کرونای معلمه زینت، همسر شیخ زکزاکی که به همراه همسرش در زندان ایالتی کادونا به‌ سر می‌برد، مثبت اعلام شد.

در این نامه آمده است با توجه به شرایط بیماری و سن معلمه زینت، کرونا وی را در معرض خطر بیماری شدید یا مرگ قرار می‌دهد. شیخ زکزاکی خود از بسیاری بیماری‌های زمینه‌ای رنج می‌برد که در صورت ابتلا به کرونا جان وی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

ازدحام بیش از حد در زندان‌های نیجریه که در حال حاضر با بیش از ۱۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، به معنای گسترش سریع ویروس در زندان‌ها است. تابستان سال گذشته این کشور ۷ هزار و ۸۰۰ زندانی را از زندان‌های سراسر کشور آزاد کرد تا فشارها را کاهش دهد و به مبارزه با بیماری بپردازد.

بسیاری از آزاد‌شدگان با حکم بوهاری آزاد شدند. با این حال، رئیس‌جمهور نیجریه به تقاضای کمیته بین‌المللی حقوق بشر برای آزادی خانواده زکزاکی عمل نمی‌کند.

این شرایط با توجه به اینکه این زوج هرگز به ارتکاب جرمی محکوم نشده‌اند و برخلاف حکم دادگاه سال ۲۰۱۷ که دستور آزادی آنها را صادر کرده است به صورت غیرقانونی در زندان نگه داشته می‌شوند، بیشتر غیر قابل قبول به نظر می‌رسد.

این انجمن خواستار تلاش برای آزادی فوری شیخ زکزاکی و همسرش به دلایل بشردوستانه است تا آن‌ها بتوانند از مراقبت و محافظت مورد نیاز فوری برخوردار شوند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: