۰

درخواست اتحادیه علمای مسلمان برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان اندونزیایی

اتحادیه جهانی علمای مسلمان ضمن اعلام همبستگی کامل با دولت و مردمی اندونزی، بر ضرورت امدادرسانی فوری به زلزله‌زدگان این کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۲۴۹۰۵۸
۱۷:۰۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، اتحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور بیانیه‌ای از کشورهای اسلامی و مؤسسات خیریه و بشردوستانه خواست که برای امدادرسانی فوری به زلزله‌زدگان جزیره «سولاوسی» اندونزی تلاش کنند.

در اثر زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۲ ریشتر که بامداد جمعه در نزدیکی جزیره سولاوسی اندونزی رخ داد، حداقل ۴۲ نفر جان خود را از دست داده و صدها نفر دیگر نیز زخمی و هزاران نفر آواره شدند.کانون این زمین لرزه در ۳۶ کیلومتری جنوب شهر ماموجو، مرکز استان سولاوسی غربی بود.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به دنبال وقوع زمین لرزه ۶.۲ ریشتری در اندونزی برای امدادرسانی و هرگونه همکاری بشردوستانه با جاکارتا اعلام آمادگی کرد.

کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر در پیامی به همتای اندونزیایی خود، گفت: هلال احمر ایران همدردی و همبستگی خود را با آسیب‌دیدگان زلزله‌ سولاوسی در اندونزی ابراز کرده و آمادگی خود را برای ارائه خدمات امدادی و درمانی لازم به هلال احمر اندونزی بر اساس نیازها اعلام می‌دارد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: