۰

بازگشت داوطلبانه صدها هزار مهاجر افغان از ایران به کشورشان

سخنگوی وزارت امور مهاجران افغانستان گفت در سال گذشته میلادی 850 هزار مهاجر افغان به علت شیوع ویروس کرونا به صورت داوطلبانه از ایران به کشورشان بازگشتند.
کد خبر: ۲۴۹۰۳۵
۰۹:۴۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سخنگوی وزارت امور مهاجران افغانستان گفت در سال گذشته میلادی 850 هزار مهاجر افغان به علت شیوع ویروس کرونا به صورت داوطلبانه از ایران به کشورشان بازگشتند.

محمد رضا باهر روز شنبه اظهار داشت بیشتر مهاجرانی که سال گذشته میلادی به افغانستان بازگشته اند به علت ناامنی و نبود شغل در این کشور دوباره به ایران بازگشته اند.

وی اظهار داشت در بهار سال 1399 به دلیل ترس مهاجران افغان از شیوع ویروس کرونا در ایران، هر روز حدود 15 هزار مهاجر افغانستان از ایران به کشورشان بازمی گشتند.

سخنگوی وزارت مهاجران افغانستان گفت هم اکنون روزانه حدود یک هزار نفر از مهاجران افغانستان از مرزهای نیمروز وارد هرات می شوند.

وی اظهار داشت بیشتر مهاجران افغان برای تامین هزینه خانواده و کار به ایران مهاجرت می کنند.

باهر گفت در سال گذشته میلادی 25 هزار مهاجر افغان از پاکستان و 12 هزار نفر نیز از ترکیه به کشورشان بازگشتند.

وی افزود: 270 نفر دیگر نیز بطور اجباری و 665 نفر دیگر هم داوطلبانه از کشورهای اروپایی به افغانستان برگردانده شدند.

سخنگوی وزارت امور مهاجران افغانستان، نبود شغل و بیکاری را مهمترین چالش مهاجران بازگشته به این کشور دانست و تصریح کرد بسیاری از این افراد پس از مدتی بیکاری مجبور به مهاجرت دوباره می شوند.

وی اظهار داشت: وزارت امور مهاجران افغانستان با همکاری سازمان ملل در صدد است برای جلوگیری از مهاجرت دوباره افراد بازگشته افغان به کشورهای اروپایی برای آنان به صورت موقت شغل ایجاد کند.

وی تصریح کرد چون شغل هایی که ایجاد می شود به صورت موقتی است و تنها نیازهای ضروری آنها را پوشش می دهد در درازمدت بار دیگر این افراد بیکار می شوند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: