۰
مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش:

بازگشایی مدارس از اول بهمن بر اساس وضعیت بیماری است

محسن بیگی با تاکید بر محدود بودن آموزش حضوری، بازگشایی مدارس را منوط به وضعیت شیوع بیماری دانست.
کد خبر: ۲۴۹۰۱۱
۱۵:۴۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۹

شیعه نیوز: محمد محسن بیگی مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش به موضوع بازگشایی مدارس در مناطق رنگی کرونایی پرداخت و اظهار کرد: جمعیت دانش آموزی کشور به همراه کادر آموزشی نزدیک به ۱۵ میلیون نفر است که حساسیت موضوع را مشخص می‌کند.

او افزود: مصوبه ستاد کرونا با عنوان بازگشایی محدود، مدیریت شده و تدریجی مدارس است. بر همین اساس پایه‌های اول و دوم ابتدایی تنها در مناطق زرد و آبی با تراکم ۱۰ نفر دانش آموز تشکیل می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مدارس زیر ۵۰ نفر در مناطق آبی، هم در ابتدایی و هم در متوسطه در تمام پایه‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود. کلاس‌های حضوری در مناطق زرد و آبی فقط برای پایه‌های اول و دوم و دانش آموزان هنرستان که باید به صورت کارگاهی مهارت‌ها را یاد بگیرند دایر است.

محسن بیگی تصریح کرد: در مناطق قرمز و نارنجی در هیچ یک از سطوح و پایه‌های مدرسه و حتی با کمترین تراکم هم بازگشایی نخواهیم داشت؛ یعنی کلاس‌ها در مناطق نارنجی و قرمز، حتی با تراکم ۲ نفر دانش آموز هم برگزار نمی‌شود.

او درباره وضعیت مدارس استثنایی هم گفت: بر اساس مصوبه آموزش و پرورش در حال حاضر و با شرایط فعلی، مدارس استثنایی و پیش دبستانی‌ها در هیچ یک از مناطق و با هر وضعیت بیماری باز نخواهد شد، البته اگر دانشآموزان استثنایی در مناطق آبی باشند و تراکم جمعیت دانش آموزی کمتر از ۵۰ نفر باشد مشمول طرح بازگشایی خواهند بود.

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برخی مواقع بالای ۹۰ درصد است

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: باید فعالیت‌ها و برنامه‌های به گونه‌ای پیگیری شود که درصورت طولانی شدن دوره پاندمی آسیب جدی متوجه نسل دانش آموزی کشور نباشد چرا که اگر پایه‌های تحصیلی آن‌ها به خوبی شکل نگیرد با یک نسل سوخته مواجه خواهیم بود که قابل جبران نیست.

محسن بیگی با بیان این که دستورالعمل بهداشتی و برنامه ریزی‌ها از تابستان سال جاری برای بازگشایی اولیه انجام شده است، تاکید کرد: ارزیابی‌های مناسبی از مدارس توسط تیم‌های آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام شده است. علیرغم تفاوت فرهنگی و شخصیتی میان دانش آموزان، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برخی مواقع بالای ۹۰ درصد بوده است.

وی افزود: بر اساس طرح آموزش و پرورش، دانش آموزانی که آسیب دیده بودند یا بیماری‌های زمینه مانند دیابت و سرطان داشتند شناسایی شدند و از حضور آن‌ها به مدارس ممانعت به عمل آمد.

چگونگی اطلاع رسانی به خانواده‌ها برای حضور دانش آموزان

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره چگونگی اطلاع رسانی به خانواده‌ها برای حضور دانش آموزان در مدارس گفت: ستاد‌های استانی نوع رنگ منطقه را به اطلاع خانواده‌ها خواهند رساند و بر همین اساس بازگشایی مدارس هم قابل پیگیری است.

محسن بیگی بیان کرد: آخرین آمار نشان می‌دهد ۷ شهر در استان‌های شمالی کشور وضعیت قرمز، ۳۰ شهر وضعیت نارنجی، ۲۱۹ شهر وضعیت زرد و ۱۹۲ شهر وضعیت آبی داشته‌اند که بازگشایی مدارس در اول بهمن بر اساس همین آمار خواهد بود. در صورتی که در روز‌های پس از آن شرایط شهر‌ها تغییر کند، تصمیمات جدید گرفته می‌شود مثلا اگر شهری که وضعیت زرد داشته است، نارنجی شود مدارس آن منطقه تعطیل خواهد شد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: