۰

هشدار رهبران دینی به قانون جدید ضد اسلامی در فرانسه

رهبران دینی فرانسه نسبت به قانون جدید برنامه ریزی شده از سوی «امانوئل مكرون»،رئیس جمهوری این کشور برای محدود کردن همه مذاهب به منظور مقابله با تروریسمی که بر اساس سیاست های ضد اسلامی غرب به اسلام نسبت داده می شود،هشدار دادند.
کد خبر: ۲۴۸۸۳۴
۱۵:۵۲ - ۲۴ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رهبران دینی فرانسه نسبت به قانون جدید برنامه ریزی شده از سوی «امانوئل مكرون»،رئیس جمهوری این کشور برای محدود کردن همه مذاهب می منظور مقابله با تروریسمی که بر اساس سیاست های ضد اسلامی غرب به اسلام نسبت داده می شود،هشدار دادند.

«محمد مسعودی»،رئیس شورای مسلمانان فرانسه در این باره گفت: به طور قطع ما هم مخالف افراط گرایی هستند اما تصویب قانونی را که موجب بدنام کردن مسلمانان می شود به شدت محکوم می کنیم.

«اریک دو مولینز-بوفور » اسقف اعظم و رئیس اتحادیه اسقف ها در کمیسیون پارلمانی که پیش نویس این قانون را بررسی می کند گفت که این قانون در نهایت موجب محدود کردن کاتولیک ها می شود و همه ادیان را به عنوان خطرات امنیتی معرفی کند.

وی افزود:این قانون به ویژه یکی از بندهای آن برای بررسی وضعیت مالی ادیان به منظور چک کردن و کنترل بودجه های خارجی می تواند این تاثیر را داشته باشد که که مذاهب به طور کلی و پیروان ادیان به طور خاص محدود شوند و نتوانند بسیاری از فعالیت های لازم را انجام دهند.

اسقف اعظم فرانسوی همچنین گفت: ما حالا پیش نویس قانونی را داریم که خطر تغییر توازن کلی قانون 1905 و شیوه زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف را در پی دارد.

خاخام «هائیم کورسیا» نیز در این باره گفت: قانونی که مسلمانان را هدف قرار داده است می تواند نه تنها به پیروان اسلام بلکه به به سایر ادیان و پیروان آنها نیز آسیب وارد کند.

ماکرون طرحی جاه طلبانه را در واکنش به تروریسم پیشنهاد داده است که شامل بیعت کردن همه ادیان با قوانین و ارزش های فرانسه است و از آنجا که یک قانون نمی تواند فقط یک دین را هدف قرار دهد بنابراین این قانون قرار است برای همه ادیان اعمال شود.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: