۰

چطور بی خیال قضاوت کردن دیگران شویم

برخی از افراد از قضاوت شدنشان توسط دیگران ناراحت می شوند و ترس از حرف مردم دارند، برای این مشکل راه حل هایی وجود دارد که برای رفع ترس و رهایی از قضاوت مردم بسیار کاربردی است.
کد خبر: ۲۴۸۸۱۸
۱۴:۰۳ - ۲۴ دی ۱۳۹۹

شیعه نیوز: ما همه می خواهیم برای استعدادها، هوش، طبیعت خیر و شخصیت درخشان مان مورد قدردانی قرار بگیریم اما زمانی که شروع به تکیه بر آنچه که دیگران از ما فکر می کنند، می کنیم و عقیده آنها را در محوریت قرار می دهیم، ما را به دردسر می اندازد و ما شروع به دوختن زندگی روی انتظارات دیگران می کنیم. هنگامی که ما قدرت خود را به دیگران می دهیم و اجازه می دهیم که تصوراتشان را بیان کنند که چه درکی از ما دارند، ما آنچه که واقعا هستیم را از دست می دهیم و تنها واقعیتی که می بینیم این است که چگونه قضاوت می شویم. در این بخش در احترام به درخواست شما کاربران راه هایی مطمئن برای از بین بردن این نگرانی و رها سازی خود جمع آوری کرده ایم.
15 راه حل برای رهایی و رفع ترس از قضاوت و حرف مردم

1. بر روی آنچه مهم است تمرکز کنید:

هنگامی که شما بر روی آنچه برایتان مهم است تمرکز می کنید، کمتر درباره نقش فردی خود و بیشتر در مورد تصویر بزرگتر خود فکر می کنید این باعث می شود تا انعکاس نور از مردم به صورت جداگانه خاموش شود.

2. به یاد داشته باشید، اکثر مردم توجه زیادی ندارند:

مردم زمان بیشتری را صرف فکر کردن درباره خودشان می کنند تا اینکه در مورد دیگران فکر کنند. اگر آنها نظر خود را در مورد زندگی شما بیان می کنند، احتمالا این چیزی نیست که آنها را به فکر انداخته، بلکه تنها یک فکر گذرا هستند.

3. چشم انداز را حفظ کنید:

نظر دیگران اغلب بر اساس باورها و رفتارهای شما نیست بلکه بر روی خودشان است. چیزی که برای آنها خوب است ممکن است برای شما وحشتناک باشد و یا بالعکس ، منظر و چشم انداز شخصی باشید که می خواهید.

4. شما بهتر می دانید :

هیچکس زندگی شما را زندگی نمی کند. آنها ممکن است عقاید یا ایده هایی داشته باشند، اما تنها کسی که می داند چه چیزی برای شما بهتر است، خودتان هستید. و این بدان معنی است که شما باید از اشتباهات و ناکامی های خود درس بگیرید.

5. کسب وکار خود را مهم بدانید:

پرسیدن نظرات بقیه در مورد خودتان را متوقف کنید ؛ نگرانی در مورد نظرات دیگران را متوقف کنید - به خصوص اگر آنها افرادی انتقادی، ناموفق و ناراضی هستند. اغلب اوقات، بازخورد منفی از مردم منفی است.

6. محرک های خود را بی حس کنید:

آیا شما برای خودتان خیلی حساس هستید؟ آیا درباره بعضی حرف های مردم که درباره شما می گویند، فکر می کنید که حرفشان حتی درست هم نیست؟برای یک ماهیت حساس آسان است که چیزها را از هم جدا کنید، اما سعی کنید پوست کلفتی داشته باشید تا بتوانید این حرف ها را از روی خودتان بتکانید.

7. برای رهایی از قضاوت دیگران، زیاد فکر کردن را متوقف کنید:

بیش از حد فکر کردن می تواند منجر به فکر کردن درباره قضاوت مردم شود - و حتی اگر نه، می تواند شما را به راه خود بیندازد. یاد بگیرید که بیش از حد فکر نکنید و آن را با افکار مثبت جایگزین کنید.

8.برای رهایی از قضاوت دیگران بازخورد سازنده را دنبال کنید:

برای تصمیم گیری های مهم، ممکن است بخواهید نظر افرادی که اعتماد دارید، را بخواهید -- و سپس بقیه را فراموش کنید. افرادی را انتخاب کنید که می دانید چگونه بازخوردی می دهند که سازنده و خاص است.

9. سعی نکنید همه را خوشحال کنید:

این کار غیرممکن است که انتظارات افراد را برآورده سازید، بنابراین تلاش خود را برای انجام این کار هدر ندهید. لطفا خودتان را نگه دارید و بقیه را فراموش کنید برخی افراد ممکن است شما را دوست نداشته باشند ، مشکلی نیست.

11. عقاید همیشه در حال تغییر هستند:

هرگز اجازه ندهید که نظرات دیگران خیلی عمیق باشند، زیرا مردم می توانند در هر لحظه ای تغییر کنند ، اگر شما روی نظر قبلی بیش از حد سرمایه گذاری کرده اید، می تواند شما را در لحظه ای که ن"رش تغییر کرده، ترک کند.

12. به هر آنچه فکر کنید به شما باز می گردد:

زندگی اکو است، آنچه را که می فرستید برمی گردد ، بیش از حد نگران آنچه که دیگران درباره شما چه فکری می کنند نباشید زیرا می توانند شما را خالی کنند و در نهایت رفتار و اندیشه های شما را کنترل کنند.

13.برای رهایی از قضاوت دیگران، در لحظه باشید و روی آن تمرکز کنید:

هنگامی که شما در مورد آنچه که مردم می گویند و یا فکر می کنند ، تمرکز می کنید، ممکن است لحظات ناب زندگی حال حاضرتان را نادیده بگیرید برعکس، هنگامی که واقعا بر روی لحظه فعلی تمرکز می کنید، نگران نمی شوید که بعدا چه اتفاقی خواهد افتاد - از جمله قضاوت ؛ خود را برای اینکه چه شخصی هستید و در این لحظه حضور دارید بپذیرید.

14. یک مدل نقش را پیدا کنید:

دنبال کسی باشید که عزت نفس شما را تحسین می کند و به شما کمک کند تا به خودتان کمک کنید. یک راهنمایی می تواند به کمبود اعتمادبه نفس شما کمک کند و به شما کمک کند تا بهترین آینده را برای خودتان پیش بینی کنید.

15. زندگی خیلی کوتاه است:

خط جمله آخر است که ما واقعا این زندگی را داریم و زندگی کوتاه است و شما آیا واقعا می خواهید حتی همین چند لحظه ی گرانبها نگران فکر دیگران باشید؟برای این زندگی می کنید که دیگران به شما چه می گویند ؟ یا باید برای خودتان تصمیم بگیرید که چه کسی هستید و چه چیزی می خواهید و چطور می خواهید از پس زندگیتان برآیید؟!شما باید یک تلاش آگاهانه انجام دهید تا به فکر دیگران اجازه دهید تا بروند و این یک مهارت است که باید تمرین کرد، مانند مدیتیشن اما هنگامی که واقعا درک کنید که چگونه می توان اجازه رفتن دهید، جهان را کاملا متفاوت خواهید دید.

مردم شما را دوست خواهند داشت، مردم از شما متنفر خواهند بود، و هیچ کدام از آن ها هیچ ارتباطی با شما ندارند. تصمیمات خود را بگیرید و با آن تصمیمات زندگی کنید، مسئولیت کامل آنچه که انجام می دهید را بر عهده بگیرید. هنگامی که شما کاری انجام می دهید، اعتماد به نفس خود را به دست می آورید و قدرت بدست آوردن را در اهدافتان خواهید دید، بدون اینکه کسی را برای اشتباهاتتان متهم کنید.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: