۰

انتقاد اروپا از تروریستی خواندن انصارالله یمن از سوی آمریکا

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای از قرار دادن جنبش انصارالله یمن در فهرست گروه‌های ترروریستی آمریکا انتقاد و اعلام کرد که این اقدام‌، تلاش‌های معطوف به راه حل جامع برای پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور را با دشواری مواجه می‌کند.
کد خبر: ۲۴۸۷۸۳
۱۱:۰۴ - ۲۴ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای از قرار دادن جنبش انصارالله یمن در فهرست گروه‌های ترروریستی آمریکا انتقاد و اعلام کرد که این اقدام‌، تلاش‌های معطوف به راه حل جامع برای پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور را با دشواری مواجه می‌کند.

 پیتر استانو، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد که این اقدام همچنین تعاملات دیپلماتیک لازم با جنبش انصارالله و تلاش‌های جامعه جهانی را در سطح سیاسی و مسائل بشر‌دوستانه دشوار می‌کند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده دیروز اعلام کرد که قصد دارد نام جنبش انصارالله یمن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز اعلام کرد که وزارت خارجه ایالات متحده تصمیم خود برای قرار دادن نام انصارالله در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» را به کنگره ابلاغ کرد.

بیش از شش سال است که یمن شاهد جنگی است که بیش از ۲۳ هزار نفر جان خود را در نتیجه حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی، از دست داده‌اند و طبق اعلام سازمان ملل، ۸۰ درصد جمعیت حدود ۳۰ میلیون نفری یمن برای زنده ماندن در بدترین بحران انسانی نیاز مبرم به کمک‌های جهانی دارند، اما این درگیری به دلیل مسائل منطقه‌ای پیچیده‌تر شده است.

از مارس ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴)، عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت کرده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: