۰

جمعیت کشور عراق از مرز ۴۰ میلیون گذشت

سخنگوی وزارت برنامه ریزی عراق تاکید کرد که بر اساس برآوردهای انجام شده، جمعیت این کشور طی سال گذشته میلادی از ۴۰ میلیون نفر فراتر رفته است.
کد خبر: ۲۴۸۷۳۵
۱۴:۴۷ - ۲۳ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سخنگوی وزارت برنامه ریزی عراق تاکید کرد که بر اساس برآوردهای انجام شده، جمعیت این کشور طی سال گذشته میلادی از ۴۰ میلیون نفر فراتر رفته است.

«عبدالزهره الهنداوی»، سخنگوی وزارت برنامه ریزی این کشور بعد از ظهر امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که جمعیت کشورش طی سال ۲۰۲۰ میلادی به ۴۰ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر افزایش یافته که ۵۰ درصد آنها مرد و ۴۹ درصد دیگر نیز زن هستند.

الهنداوی در بیانیه خود ضمن اعلام این که تعیین جمعیت عراق با استناد به برآوردهای صورت گرفته از سوی سازمان مرکزی آمار بر اساس معیارهای آمارگیری جهانی انجام شده، تاکید کرد که نرخ رشد جمعیت در این کشور در سال گذشته میلادی نیز ۲.۶ درصد بوده است.

بنا بر آن چه در بیانیه سخنگوی وزارت برنامه ریزی عراق آمده، از کل جمعیت این کشور ۴۰.۴ درصد در گروه سنی خردسال یعنی صفر تا ۱۴ سال، ۵۶.۵ درصد دیگر در گروه سنی کار و فعالیت یعنی ۱۵ تا ۶۴ سال و ۳.۱ درصد باقی مانده نیز در گروه سنی سالمند یعنی ۶۵ سال به بالا قرار دارند.

لازم به ذکر است که عراق تصمیم دارد نخستین سرشماری عمومی خود در هزاره سوم میلادی را در سال جاری انجام دهد جایی که پیش از این به دلیل عدم توافق میان دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان بر سر برخی موارد مربوط به فرم سرشماری و همچنین اوضاع نابسامان امنیتی، موفق به انجام این کار نشده در حالی که جمعیت این کشور در سرشماری های انجام شده در سال های ۱۹۷۹، ۱۹۸۷ و ۱۹۹۸، به ترتیب ۱۲ میلیون، ۱۶٫۳ میلیون و ۲۲ میلیون نفر بوده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: