۰

در استان قم هیچ وقفی به نام حضرت زهرا(س) وجود ندارد

معاون اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: یکی از نکات عجیب در میان موقوفات در قم که از طلایه داران وقف مذهبی است، آن است که در این استان هیچ موقوفه ای به نام حضرت زهرا(س) وجود ندارد.
کد خبر: ۲۴۸۷۳۲
۱۴:۲۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، معاون اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: یکی از نکات عجیب در میان موقوفات در قم که از طلایه داران وقف مذهبی است، آن است که در این استان هیچ موقوفه ای به نام حضرت زهرا(س) وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عطاءالله جباری، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: وقف صدقه ای جاودان است که خداوند متعال آن را با حکمت عالی خود برای رفع فقر و درماندگی و چرخش جریان احسان و نشر معارف الهی در جامعه بنا نهاده است.

وی افزود: از دیرباز وقف در بین مردم ما جریان و سریان داشته است و این موجه خروشان همه کمبودهای فرهنگی و علمی و معرفتی و اجتماعی و اقتصادی جامعه را رفع می کرده است. مزایای وقف به نسبت سایر امور نیک از این جهت بود که این وقف همیشه به شکل ثابت و بدون هیچ منتی برای مردم باقی می ماند و همه از استفاده می کردند.

وی تصریح کرد: یکی از این موضوعات مهم، وقف های مذهبی بود. وقف های مذهبی به نیت ائمه اطهار(ع) و اولیاالله قرار داده می شد که جایگاه برگزاری مراسمات مذهبی به نیت این بزرگان بوده است. بیشترین وقف در کشور و استان نیز در همین زمینه و مرتبط به عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) است.

معاون اوقاف قم بیان کرد: با اینکه استان قم از مهمترین مراکز وقف های مذهبی کشور است ولی متاسفانه یک امر عجیب در میان این موقوفات وجود دارد و آن هم خلا وقفی با عنوان حضرت صدیقه زهرا(س) است.

وی گفت: در این زمینه مومنان و نیک اندیشان می توانند اولین موقوفات فاطمی را با نیت های خاص و حتی جدید و به روز و متناسب با نیازهای روز مردم شکل دهند و مروج فرهنگ فاطمی باشند نیک اندیشان می توانند جهت وقف جدید و کسب اطلاعات بیشتر با واحد مشاوره اوقاف و امور خیریه استان قم به شماره 02537601611 و 09127478906 تماس بگیرند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: