۰

درخواست از بایدن برای تجدید نظر در تروریستی خواندن انصارالله یمن

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، از رئیس جمهور آتی این کشور خواست تا رای دولت ترامپ در مورد انصارالله یمن را لغو کند.
کد خبر: ۲۴۸۷۲۲
۱۳:۴۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، از رئیس جمهور آتی این کشور خواست تا رای دولت ترامپ در مورد انصارالله یمن را لغو کند.

«گئورگی میکز» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، از جو بایدن خواست تا اقدام دولت ترامپ در تروریستی خواندن انصارالله یمن را لغو کند.

به گفته میکز، این اقدام دولت ترامپ، جان هزار نفر از مردم بیگناه یمن را به خطر می اندازد.

روز گذشته مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، مدعی شد که به زودی کنگره را در جریان تصمیم خود مبنی بر گنجاندن نام انصارالله یمن در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی، قرار خواهد داد.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: قصد دارم سه تن از رهبران انصارالله شامل «عبدالملک الحوثی»، «عبدالخالق بدرالدین الحوثی» و «عبدالله یحیی الحکیم» را در لیست تروریست‌های جهانی بگنجانم.

این در حالی است که پیشتر، سه تن از مقامات آگاه در دولت واشنگتن اعلام کرده بودند که آمریکا قصد دارد جنبش انصارالله یمن را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی تعیین کند؛ اقدامی که به باور برخی دیپلمات‌ها و گروههای کمک رسانی می‌تواند گفتگوهای صلح را تهدید کرده و تلاش‌ها برای مبارزه با بزرگترین بحران انسانی در جهان را پیچیده‌تر کند.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: