۰
استاد حوزه علمیه قم بیان کرد:

نمونه موفق مسجدداری در زمان آیت‌الله بروجردی

حجت‌الاسلام میرشفیعی گفت: طلاب از هر راهی برای هدایت مردم استفاده می‌کنند ولی از آن‌ راه‌ها برای هدایت خودشان استفاده نمی‌کنند، در حالی که بهترین راه برای هدایت مردم،‌ هدایت خود است.
کد خبر: ۲۴۸۷۰۹
۱۱:۳۹ - ۲۳ دی ۱۳۹۹

شیعه نیوز: حجت الاسلام «سید صادق میرشفیعی»، سخنران و استاد حوزه علمیه قم، در جمع مدیر، معاونان و همسنگران بنیاد هدایت گفت: طلبه‌ها با ورود به حوزه علمیه وظیفه خود را هدایت مردم می‌دانند، از این‌رو تمام هم و غم خود را هدایت مردم قرار می‌دهند.

وی در ادامه افزود: علت این مسأله این است که به طلاب یاد داده‌اند که شما آمده‌اید که هدایت بکنید، ولی به ایشان نگفته‌اند که شما آمده‌اید که هدایت بشوید.

حجت‌الاسلام میرشفیعی اظهار داشت: از این‌رو از هر راهی برای هدایت مردم استفاده می کنند ولی از آن‌ راه‌ها برای هدایت خودشان استفاده نمی‌کنند، در حالی که بهترین راه برای هدایت مردم،‌ هدایت خود است.

وی ادامه داد: آیت الله بهاء الدینی می فرمود: «طلبه خوب، دانه بی قیمت است»؛ طلبه خوب لازم نیست برای مردم منبر برود و موعظه کند، همین که مردم اسلام را در گفتار، کردار و رفتار او ببینند برای هدایت آنها کفایت می‌کند.

حجت‌الاسلام میرشفیعی خاطرنشان کرد: نمونه جالب روحانیان موفق آقای شیخ مرتضی زاهد تهرانی است که در تهران مسجد داشت که دو تا از مراجع وقت از ایشان برای دیدار دعوت کردند یکی آیت الله بروجردی از قم و آسید ابوالحسن اصفهانی از نجف.

وی ادامه داد: جریان حضور ایشان خدمت آیت الله بروجردی ثبت و ضبط شده است که آیت الله بروجردی از ایشان در خواست موعظه کرد، ایشان با کلی عذرخواهی کتابی را برداشت و حدیثی خواند و آیت الله بروجردی های‌های اشک می ریخت.

حجت‌الاسلام میرشفیعی یادآور شد: از ایشان پرسیدند که ایشان چگونه بود آیت الله بروجردی فرمودند: دیدن ایشان برای بنده موعظه بود چه برسد به موعظه ایشان.

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: هرچند ادب، علم، تواضع، احترام و... مهم است ولی یه جای دیگر باید درست شود، اگر انسان خودش را درست کند خدا در انسان موازینی حاکم می کند که اثرگذاری انسان را بیشتر می کند.

وی خاطرنشان کرد: وگرنه در روز قیامت که پرده ها کنار می رود از خیلی کارهای خوب خود پشیمان می شود، اگر انسان خودش را درست کند با اینکه تکالیف خودش را انجام می‌دهد دیگرانی که از بیرون می بیند، برداشت لطیفی دارند که از شیرینی آن هدایت می شوند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: