۰

حیرت پاپ فرانسیس از آشوب و خشونت در کنگره آمریکا

پاپ فرانسیس گفت اتفاقات رخ داده در روز چهارشنبه گذشته در کنگره آمریکا باعث حیرت او شده و عوامل دخیل در این اتفاقات را محکوم کرد.
کد خبر: ۲۴۸۵۹۴
۱۱:۳۶ - ۲۱ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، پاپ فرانسیس گفت اتفاقات رخ داده در روز چهارشنبه گذشته در کنگره آمریکا باعث حیرت او شده و عوامل دخیل در این اتفاقات را محکوم کرد.

پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در مصاحبه با شبکه ایتالیایی کانال 5 گفت که حیرت او از این اتفاقات به خاطر تلقی اش از آمریکا به عنوان یک "دموکراسی بالغ" بوده است.

پاپ فرانسیس در این مصاحبه اظهار کرد: من متحیر ماندم...یک چنین مردم با انضباطی در دموکراسی...اما واقعیت این چنین است و حتی در بالغ ترین واقعیت نیز یک جای کار برای مردم که مسیری علیه جامعه، علیه دموکراسی و علیه خیر مشترک در پیش می گیرند، می لنگد.

پاپ فرانسیس در ادامه گفت کسانی که در این رخدادها دخیل بوده اند "باید صرف نظر از پیش زمینه های آنها محکوم شوند." او خاطر نشان کرد، نشان دادن شکایات باید فرصتی برای آمریکا باشد تا به مسائل رسیدگی کرده و "برای التیام بخشی تلاش کنند."

روز چهارشنبه گذشته حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به منظور جلوگیری از تایید نتایج انتخابات از سوی کنگره این کشور به ساختمان کنگره حمله کردند. این حمله کمی بعد از آن رخ داد که ترامپ از حامیانش خواست به سمت کنگره راهپیمایی کنند و برای لغو کردن نتایج انتخابات "خیلی سخت تر بجنگند." در نتیجه خشونتهای رخ داده در حین حمله به کنگره آمریکا پنج تن کشته شدند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: