۰

قم در وضعیت آبی قرار گرفت

استاندار قم اعلام کرد: بر اساس اعلام اپلیکیشن ماسک، قم در وضعیت آبی یا کم خطر قرار گرفته است و این به معنای سفیدشدن نیست.
کد خبر: ۲۴۸۵۳۱
۱۵:۵۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، استاندار قم اعلام کرد: بر اساس اعلام اپلیکیشن ماسک، قم در وضعیت آبی یا کم خطر قرار گرفته است و این به معنای سفیدشدن نیست.

بهرام سرمست روز شنبه در پایان جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق تصمیم این ستاد وضعیت آبی نیز به وضعیت های قرمز، نارنجی و زرد کرونایی اضافه شد و این وضعیت به عنوان وضعیت کم خطر شناخته می شود و البته به معنای سفید نیست.

او افزود: در وضعیت آبی ممنوعیت تردد شبانه خودروها همچنان وجود دارد و تمام فعالیت های اقتصادی و فرهنگی نیز با رعایت پروتکل ها و ضوابطی که اعلام خواهد شد به نوعی بازگشایی می شود.

استاندار قم تصریح کرد: در شرایط آبی اجتماعات و آیین های تجمعی تابع یک سقفی خواهد بود که جزییات آن ابلاغ و از طریق ستاد ملی نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: این محدودیت ها در کمترین حالت خود ادامه پیدا می کند ولی به معنای سفید شدن وضعیت نیست، نگرانی ما این است که از وضعیت عادی انگاری آسیب ببینیم و موج جدید شیوع کرونا را شاهد باشیم.

سرمست همچنین بازگشایی مدارس برای پایه های اول و دوم ابتدایی با رعایت پروتکل ها را از جمله مصوبه های جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا دانست و گفت: تا زمانی که دستورالعمل های جدید ابلاغ نشود موضوع اجرایی و عملیاتی محدودیت ها مشمول شرایط قبلی است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب معیارهای توزیع واکسن و واکسیناسیون کرونا توسط ستاد ملی کرونا بیان کرد: این اقدام در چهار مرحله و سطح مختلف صورت می گیرد و افراد دارای بیماری زمینه ای و همچنین کادر درمان در اولویت قرار می گیرند که جزئیات آن نیز از طریق ستاد ملی ابلاغ می شود.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: