۷

دستور رهبر جریان صدر به تخریب منبر طلایی یک حسینیه

رهبر جریان صدر به محض خبردار شدن از نصب یک منبر طلاکاری شده در حسینیه تازه افتتاح شده‌ای در کاظمین بغداد خواستار جمع شدن این منبر و توزیع پول فروش آن میان فقرا شد.
کد خبر: ۲۴۸۵۰۴
۱۳:۰۸ - ۲۰ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رهبر جریان صدر به محض خبردار شدن از نصب یک منبر طلاکاری شده در حسینیه تازه افتتاح شده‌ای در کاظمین بغداد خواستار جمع شدن این منبر و توزیع پول فروش آن میان فقرا شد.

مقتدی الصدر، رهبر جریان صدر با صدور بیانیه‌ای به خبر ساخته شدن منبر طلاکاری شده حسینه قصر الزهراء در شهر کاظمین در شمال بغداد، پایتخت عراق واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: خبری درباره افتتاح حسینه قصر الزهراء دریافت کردیم و اینکه یک منبر از جنس طلا برای آنجا آورده شده است، بنابراین می‌گویم که این امر جرمی فجیع علیه تشیع و مذهب است.

او در ادامه خواستار جمع شدن این منبر طلا و توزیع پول فروش طلای آن در بین مستمندان شد.

الصدر گفت: این حسینیه هم باید تا ماه رمضان آینده بسته شود و مؤمنان هم از این تصمیم حمایت کنند وگرنه طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

رهبر جریان صدر گفت که هر گونه تعلل در اجرای تصمیمات اتخاذ شده در این خصوص تعرض به حوزه علمیه محسوب می‌شود. او همچنین گفت که خطیبی که از این منبر بالا رفته و سخنرانی داشته هم برای مدت یک سال حق بالا رفتن از این منبر را ندارد وگرنه از دستور حوزه سرپیچی کرده است.

مقتدی الصدر در پایان به آیه ۲۷ سوره مبارکه اسراء اشاره کرد که خداوند می‌فرماید: «إِنَّ الْمُبَذِّرينَ کانُوا إِخْوانَ الشَّياطينِ وَ کانَ الشَّيْطانُ لِرَبِّهِ کَفُوراً: حقّا آنان که اموالشان را(در راه حرام و باطل) ریخت و پاش می‌کنند برادران (رفیقان و همسویان‌) شیاطینند، و شیطان همیشه در مقابل پروردگارش بسیار کافر و ناسپاس بوده است».

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
نظرات بینندگان
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
شیعه داره بودایی میشود و رافضی میشود مسیر انحراف ادامه دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
معلومه که کار غلطیه ولی ایشون چکاره که دستور میده و امر و نهی میکنه
الان ایشون به غیر از از رهبر یه جریان سیاسی چه مقامی داره
اسفندیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
چرا نظرم را منتشر نکردی؟ نکنه از طرفداران مقتدی صدر هستی؟ مستدل دفاع کن لطفا نه حذف نظرات
اسفندیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
سلام.من قبلا هم پیام دادم که منبر طلا وتجملات نشان از دینداری اموی میباشد نه علوی وکار اشتباهی است به نظر من.ولی دستور برچیدن و تخریب و توزیع بین فقرا بایستی از طرف مرجعیت باشد نه سید مقتدی صدر.ایشون بهتره تابع مرجعیت باشند هرچند پدر مرحومشان مرجع بوده اند .و مرجعیت هم ارثی نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
به راستی منبر طلایی و قصر نامیدن حسینیه چه سنخیتی با پیامبر، امام علی و فاطمه (سلام الله علیهم اجمعین) و چه شباهتی با گنبد سبز معاویه دارد؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
مقتدی صدر به هیچ وجه صلاحیت این گونه اظهار نظر ها را ندارد. ایشان ابتدا در نوجوانی ادعای مرجعیت کرد اما وقتی متوجه شد در این خصوص موفقیتی ندارد وارد حوزه سیاست شد و مرجعیتش را کنار گذاشت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
دمش گرم حداقل یه در برا مردم عراق کرد