۰

پایان تحصن خانواده های شهدای هزاره با درخواست آیت الله مکارم شیرازی

داغداران فاجعه تروریستی بولان بلوچستان، با اعلام اینکه "خواهش و درخواست مرجعیت برای ما حکم امر را دارد" اعلام کردند که مراسم دفن پیکر شهدا صبح فردا برگزار خواھد شد.
کد خبر: ۲۴۸۴۳۹
۰۹:۰۹ - ۲۰ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، در پی پیام آیت الله مکارم شیرازی خطاب به خانواده های شهدای فاجعه "مچهی" بلوچستان، بازماندگان شهداء به احترام ایشان اجازه تدفین پیکرها را دادند.

داغداران این حادثه تروریستی با اعلام اینکه "خواهش و درخواست مرجعیت برای ما حکم امر را دارد" اعلام کردند که مراسم دفن پیکر شهدا صبح امروز(شنبه 20 دی 1399) برگزار خواھد شد.

با این تصمیم، پایان تحصنی که از شش روز پیش در شهر "کویته" مرکز ایالت بلوچستان آغاز شده بود اعلام شد.

در این روزها نمایندگان دولت با وجود مذاکرات متعدد، موفق به توافق با خانواده های شهداء نشده بودند، اما پس از پیام مرجعیت، بن بست مذاکرات شکست و دقایقی پیش دو طرف به توافق دست یافتند.

* سفر نخست وزیر پاکستان به کویته

با اعلام موافقت خانواده های شهداء مچهی، نخست وزیر پاکستان برای سفر به کویته به طرف فرودگاه حرکت کرد.

«جام کمال خان» رئیس حکومت بلوچستان اعلام کرد: «عمران خان» نخست وزیر به همراه فرمانده کل ارتش به کویته سفر می کنند.

عمران خان که پیش از این نیز به قدرت و نفوذ مرجعیت اعتراف کرده بود، امروز در یک مراسم افتتاح در "اسلام آباد" اعلام کرد که در صورت دفن پیکر شهداء به کویته خواهد رفت و با خانواده های قربانیان دیدار می کند.

* قدرت مرجعیت

برخی فعالان رسانه ای پاکستان با انتشار پیام هایی با عنوان "قدرت مرجعیت" نوشتند: پیام آیت الله ناصر مکارم شیرازی، پاکستان را از یک بحران نجات داد.

* فاجعه مچهی چه بود؟

روز یکشنبه 14 دی 1399 در منطقه "مچهی" واقع در نزدیکی تنگه "بولان" در ایالت "بلوچستان" جسد بی جان یازده کارگر یک معدن زغال‌سنگ کشف شد که شب قبلش به صورتی وحشیانه به شهادت رسیده بودند‌.

همان روز گروه تروریستی داعش مسؤولیت این جنایت را پذیرفت. عتاصر این گروه پس از شناسایی معدنچیان به محل سکونت آنها حمله کرده، شیعیان را جدا نموده، دست و پای آنها را بستند و با چاقو سرشان را بریدند.

به گزارش خبرنگار ابنا از پاکستان، تمامی افرادی که دراین فاجعه به شهادت رسیده‌اند از قوم "هزاره" هستند.

از آنروز تاکنون، خانواده های شهداء در کنا تابوت عزیزان خود در شهر "کویته" تحصن کرده و علیرغم تلاش علماء و بزرگان شیعه پاکستان حاضر به دفن آنها نبودند.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: