۰

برآورد استراتژیک تل‌آویو از تهدید هزاران موشک دقیق لبنان، سوریه، یمن و ایران

انستیتوی مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در یک برآورد استراتژیک از سال 2021 برای این رژیم گفت که مهم‌ترین تهدید برای اسرائیل هزاران موشک دقیق لبنان، سوریه، یمن و ایران است.
کد خبر: ۲۴۸۳۹۶
۱۱:۲۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، انستیتوی مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در یک برآورد استراتژیک از سال 2021 برای این رژیم گفت که مهم‌ترین تهدید برای اسرائیل هزاران موشک دقیق لبنان، سوریه، یمن و ایران است.

انستیتوی مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در یک برآورد استراتژیک از سال ۲۰۲۱ برای رژیم صهیونیستی تاکید کرد، تهدید پنهان برای اسرائیل در صدها و هزاران موشک دقیق از لبنان، سوریه، یمن و ایران است که یک تهدید استراتژیک درجه یک شمرده می‌شود.

‏در این پژوهش آمده است که در سال ۲۰۲۰ موازنه امنیت داخلی اسرائیل به هم ریخت و مهم‌ترین چالش سال ۲۰۲۱ اسرائیل خروج ایران از توافق هسته‌ای و نزدیک شدن آن به چیزی است که لبه پرتگاه قدرت هسته‌ای خواند.

بر اساس این پژوهش، روند افول برتری اسرائیل مقابل ایرانی که در حال پیشبرد پروژه دقت موشکی است، ادامه خواهد یافت.

در این پژوهش آمده است: «یکی از چالش‌های سال ۲۰۲۱ اجازه دادن به کشورها برای خرید سلاح های با کیفیت از واشنگتن در چارچوب "توافق آبراهام" است».

در ادامه گزارش آورده شده است: «ایجاد روابط مسالمت‌آمیز با دولت بایدن و تقویت ائتلاف با واشنگتن ضروری است و دایره عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و همسایگانش نیز باید گسترش یابد».

بر اساس این گزارش، در پی فلج سیاسی به وجود آمده در اسرائیل، ارتش اسرائیل سال‌هاست بی برنامه، آموزش را مدیریت می‌کند.

موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی همچنین گفت که باید تلاش علیه استقرار ایران در سوریه ادامه یابد و تهدید راهبردی در هزاران موشک دقیق از لبنان، سوریه، عراق، و ایران است.

در این گزارش آمده است: «اسرائیل باید برای احتمال وقوع جنگ در چندین جبهه آماده باشد؛ اما باید تلاش‌های امنیتی و سیاسی برای ممانعت از وقوع جنگ و استفاده از گزینه‌های جایگزین در راستای تحقق اهداف اسرائیل به کار گرفته شود».

بر اساس این گزارش در سال ۲۰۲۱ اسرائیل باید سیاستی متناسب با دولت بایدن تدوین کند و یک رویکرد غیرمقابله‌ای اتخاذ شود.

در این گزارش آمده است: «در سال ۲۰۲۱ باید گفت‌وگو با مسکو و آزادی عملی را که مسکو به ما در سوریه می‌دهد، حفظ کنیم».

موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: «در ۲۰۲۱ باید برای الحاق مصر، اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین به همکاری‌های منطقه‌ای اقدام شود و باید تشکیلات خودگردان فلسطین را که نهاد مشروع فلسطینی شمرده می‌شود برای هر گونه راه حلی در مناقشه فلسطین و اسرائیل تقویت کرد».

بر اساس این گزارش اسرائیل باید در سال ۲۰۲۱ جلوی افزایش قدرت نظامی حماس و چه بسا حمله نظامی بازوی نظامی این جنبش را بگیرند.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: