۰

بحرین زندانی بزرگ است که در آن آزادی ها سلب شده است

آیت الله عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین گفت: بحرین یک زندان است مملو از زندان های انبوه کوچکتری که در آن آزادی ها سلب و حقوق مردم مصادره می شود.
کد خبر: ۲۴۸۳۶۰
۰۸:۵۴ - ۱۸ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین در بیانیه ای گفت: این وطن که خودش یک زندان است مملو از زندان های انبوه کوچکتری می باشد که سلب کننده آزادی و مصادره کننده حقوق بشکل وسیع تر و شدید تری هستند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سیاستی که بر ملت عزیز ما در بحرین حاکم است نفس هایشان را بریده و برای هر نفسی که می رود و می آید آنها را مورد محاسبه و مواخذه قرار می دهد، فرهنگ اسلامی آنها را به رسمیت نشناخته و با موسسه ها و نهادهای آنها می جنگد و آنها را به خاطر احیای شعائر دینی مورد معاقبه قرار می دهد. خفقان را بر آنها افزایش میدهد و آزادی بیان را ممنوع نموده و مورد مجازات قرار میدهد. اختیار و گزینه های سیاسی ملت را سلب نموده و در ساخت حال و آینده ملت سهم خواهی میکند و مطالبه های سیاسی و حقوق حقه اشان را به شدیدترین نحو ممکن جرم می شمارد.

وطنی که وضع سیاست حاکمه اش این باشد - حتی اگر وسیع ترین کشور جهان باشد- در واقع زندانی بزرگ است، چه رسد به بحرین که به محدودیت و کوچکی وسعت جغرافیایی معروف است.

حال این وطن که خودش یک زندان است مملو از زندان های انبوه کوچکتری می باشد که سلب کننده آزادی و مصادره کننده حقوق بشکل وسیع تر و شدید تری هستند.
زندان هایی که مقبره آزادی هزاران نفرند و حقوقشان را لگدمال کرده اند چراکه گفته اند "باید که سیاست حاکم بر بحرین تصحیح شود، باید که این ظلم تغییر یابد، حق و حقوق افراد باید بازگردانده شوند، باید که حرف مردم شنیده شود و نظرش برای تعیین سرنوشتش پرسیده شود، خواست و اراده اش جورد احترام قرارگیرد و اینکه ملت اصل امور است به رسمیت شناخته شود و بدون اصالت حق انتخاب ملت، نظام حاکم اصالت و حقی ندارد".

این زندان ها که مملو از مظلومان آزاده اند به هنه آزادگان جهان می آموزند که بهای هر کلمه حق و کلمه آزادی‌خواهانه زندان، مصادره حق حیات و له کردن همه حق و حقوق و حق حیاتشان است و اگر در این میان چیز اندکی برای کسی باقی گذارده شده از باب حق نیست بلکه از روی منت است.

بحرین با اینگونه ملتی که می خواهند در زندان ها، با اعدام ها، سلب حقوق و زیر تهدید و ارعاب ساخته شوند بیگانه است و بیداری اسلامی هم اجازه نمی دهد و بر نمی تابد چنین ملتی در سرزمینی از سرزمین های اسلامی متولد شود.

زندانیان ما، این فرزندان ملت، باعث افزایش صلابت ایمان، شدت گرفتن تعهد و تمسک و روح مقاومت در راه دین، آزادی و همه حقوقشان و حقوق این ملتند.

کلمه حق شکست و بازگشت به عقب ندارد.

پناه بردن و متوسل شدن به ظلم و دشمنان امت راه اشتباهی است که آنهایی که تعقل می کنند می دانند.

عیسی أحمد قاسم
۶/۱/۲۰۲۱م

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: