۰

سفر یک نروژی به آستان مقدس حسینی و عباسی در کربلای معلی

یک گردشگر نروژی در سفر به دور دنیا از حرم امام حسین و حضرت عباس(ع) در کربلای معلی دیدن کرد.
کد خبر: ۲۴۸۳۳۰
۱۵:۲۹ - ۱۷ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «یورن بیورن» یک گردشگر نروژی تبار در سفر به دور دنیا از حرم امام حسین و برادرش حضرت عباس(ع) در کربلای معلی دیدن کرد.

براساس گزارش های رسیده، بیورن در این سفر درباره بناهای تاریخی و مذهبی در حرمین شریفین در کربلای معلی اطلاعات بسیاری را کسب کرد و از موزه الکفیل در آستان مقدس حضرت عباس(ع) بازدید کرد.

بیورن اطلاعات کافی را درباره اشیای موزه الکفیل دریافت کرد. تاریخچه مختصری درباره هر قطعه و روش نمایش و چگونگی حفاظت آن در زیر هر قطعه قرار داده شده است.

وی نسبت به اشیای نفیس و کمیاب موجود در این موزه مانند شمشیرها، فرش های فاخر و نسخه های خطی ابراز شگفتی کرده است. همچنین صفحه های نمایشی که خادمان حرم عباسی در بخش موزه ساخته اند، تحسین وی را برانگیخته است.

بیورن از مسئولان این دو آستان تشکر کرد و گفت: من با مسئولان موزه حرم مطهر عباسی ملاقات کرده ام و از مهمان نوازی و کمک آنها تشکر می کنم. تمایل دارم بار دیگر به کربلا سفر کنم.

بیورن، نویسنده و گردشگر و جوان ترین نروژی است که همه جهان را گشته است. عراق آخرین کشوری بود که به آن مسافرت کرد. وی 18 استان عراق از جمله کربلا و عتبات مقدس آن را گشت.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: